مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش بالغ بر ۵هزار و دویست نفر از بی‌خانمان‌های تهران در شب گذشته در مراکز مددسرای شهرداری تهران خبرداد.

میزبانی از ۵ هزار و ۲۰۰نفر بی‌خانمان در مددسراهای شهرداری

 به گزارش «قدس آنلاین»،  رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهراندرخصوص اقدامات شهرداری برای کمک به بی‌خانمان‌های شهر تهران گفت: از ابتدای فصل زمستان و برودت هوا، برای رسیدگی به وضعیت بی‌خانمان‌های شهر تهران در ۱۹ مددسرا و با ظرفیت حدود ۵ هزار نفر و پاسخگویی به مراجعات مهمانان این مددسراها در شب‌های سرد زمستان آمادگی لازم در شهرداری تهران ایجاد شد.

وی در خصوص خدماتی که در این مددسراها به مراجعه‌کنندگان داده می‌شود گفت: این افراد به هنگام ورود به مددسراها، خدماتی از جمله استحمام، لباس نو و غذای گرم را دریافت می‌کنند.

قدیمی در خصوص رسیدگی‌های درمانی و بهداشتی به بی‌خانمان‌ها هم گفت: ممکن است در بین مراجعه‌کنندگان افرادی دارای معلولیت و یا بیماری و زخم های عمیق عفونی باشند. تلاش شده است که خدمات پزشکی درخوری در همین مددسراها ارائه شود وحتی اگر شرایط به گونه‌ای باشد که نیازمند خدمات بیمارستانی باشند با توجه به قراردادی که با بیمارستان امام حسین(ع) داریم، این افراد را برای خدمات درمانی تکمیلی به بیمارستان اعزام می‌کنیم.

وی در خصوص پذیرش در مددسرای خاوران با تاکید بر مناسب بودن شرایط در این مرکز، گفت: شب گذشته با استقبال بیشتر متقاضیان، در مرکز خاوران حدود هزار و صد نفر را پذیرش کرده‌ایم و در سایر مراکز هم قریب به چهارهزار نفر را پذیرا بوده‌ایم و مجموعا شب گذشته قریب به ۵ هزار و دویست نفر را در مددسراهای متعلق به شهرداری تهران میزبانی کرده‌ایم.

قدیمی همچنین در خصوص خدماتی که در شب یلدا در مددسراها به افراد بی‌خانمان ارائه شده است گفت: امسال در خصوص مجموعه مهمانانمان در مددسراها و سامان‌سراها و مراکز بهبودی ما بوده اند مراسم «شب یلدای مهربانی» را توسط خیرین و شهروندان تهرانی برگزار کردیم. ما سامانه ۴۳۷۹ را با تبلیغات محیطی که انجام دادیم به شهروندان معرفی کردیم و با مراجعه حضوری اقلامی از جمله انار، هندوانه، آجیل و لباس گرم اهدایی شهروندان را تحویل گرفتیم و یا برخی شهروندان و خیرین با مراجعه به سراهای محلات هدایای خود را برای شب یلدای بی‌خانمان‌ها ارائه کردند و در ۶۱ مرکز، اعم از مراکز بانوان و آقایان و کودکان جشن شب یلدا را با حضور برخی شهروندان و خیرین برگزار کردیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.