دادستان کل کشور گفت: ای کاش مدعیان حمایت از آرای مردم با کمال شجاعت توبه می کردند و از ملت عذرخواهی می کردند اما آنها تا به امروز یک جمله اعتراف به اشتباهشان نکرده اند.

ریشه فتنه و آبشخور آن در اتاق فکر امریکا، انگلیس و رژیم اسراییل است

یه گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، حجت السلام محمدجفر منتظری ظهر پنج شنبه در همایش روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در تبریز  اظهار کرد: حماسه ۹ دی در سراسر کشور از ایام الله و حاوی درس ها و عبرت ها است که باید ضمن بزرگداشت این واقعه، خاطره آن تبیین و همچنان زنده نگه داشته شود همان طور که ذکر تاریخ و حوادث اسلام حاوی عبرت هاست و بر مرور آن تاکید شده که مبادا به فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: پیامبر اسلام در دوران نبوت خود در طول ۱۰ سال موفق شد ندای توحید را به امپراتور روم و ایران برساند اما دشمن از همان ابتدا به مخالفت با این حرکت جهانی پیامبر برخواست و جنگ های بسیاری را به اسلام تحمیل کرد اما اراده خداوند بر این بود که اسلام بماند و گسترش یابد.

دادستان کل کشور افزود:  پس از فتح مکه وقتی دشمن از اینکه پیامبر را از مسیرش بازدارد ناکام ماند، تاکتیک های دیگری را به کار گرفت و حرکات خبیثانه انجام دادند و حرکت انحرافی را با پرچم اسلام آغاز کردند که این همان فتنه عظیم بود چنانکه پیامبر نیز خطاب به عمار فرمود بعد از من فتنه ای به پا می شود.

وی اظهار داشت: فتنه، حادثه ای شکننده است که موجب افتراق و انشعاب می شود و جامعه را دوقطبی کرده و قدرت را از حالت تمرکز در می آورد و این همان مفهومی است که در صدر اسلام نمود یافت.

منتظری افزود: دنیای اسلام از زمان پیامبر تاکنون فتنه های زیادی را تجربه کرده است که در دوران خود نیز باید مراقب فتنه ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت به معنی داشتن دید بلند و عمیق و تحلیل درست با توجه به همه جهات و بر اساس معیارهای الهی است که باید حوادث را با آن معیارها تطبیق بدهیم. این دستور پیامبر است که معیار و ملاک برای تشخیص حق، علی بن ابی طالب و حزب اوست وگرنه نباید از هر حرفی که از هر حلقومی بیرون آمد تبعیت کنیم، چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه میانه رو باید بر اساس این معیار قضاوت کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کسی که در زمان غیبت بزرگترین حادثه بی بدیل را ساخت، امام خمینی(ره) بود که خطش حق است و معیار ماست و رهبر انقلاب نیز همواره فرموده اند راه امام، شاخص های امام و آنچه امام برای ما تبیین کرده است، راه ماست بنابراین ما باید بر اساس منطق پیش برویم و نکند که صحبت ها و حرکات ما موجب انشعاب بشود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه ریشه فتنه و آبشخور آن در اتاق فکر امریکا، انگلیس، اروپا و رژیم اسراییل است اظهار داشت: در طول سی سال، استکبار جهانی از ناحیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ضربه های محکمی خورده و در این تقابل، همیشه ایران پیروز شده است که تقابل نخست، در از بین بردن نظام شاهنشاهی و به زباله دان تاریخ سپردن پهلوی بود که علی رغم حمایت امریکا نتوانست در برابر ملت ایران بایستد.

وی کودتای نظامی ناکام آمریکا را نیز یکی دیگر از تقابل هایی عنوان کرد که دشمن در آن شکست خورد و انقلاب پیروز شد. تسخیر لانه جاسوسی، حادثه طبس، سربرآوردن گروه هایی چون خلق مسلمان، خلق عرب و دموکرات ها از دیگر تقابل ها بود که آبشخور همه آنها امریکا بود و انقلاب در همه اینها به پیروزی رسید.

دادستان کل کشور افزود: یکی دیگر از تقابل ها جنگ تحمیلی بود که دنیا را به حیرت واداشت اما علیرغم حمایت جهانی از صدام، ما پیروز شدیم و یک وجب از خاکمان به دست دشمن نیافتاد و در نهایت صدام را مثل موش مرده از زیر زمین بیرون کشیده و اعدامش کردند.

منتظری گفت: مساله دیگر نیز تقابل بر سر فلسطین است که یکی از محورهای سیاست امام، حمایت از مظلومان فلسطین است که در این مورد بارها استکبار شکست خورده است.
وی با بیان لبنان بعنوان یکی دیگر از صحنه های تقابل با استکبار، اظهار داشت: بخش عمده ای از پیروزی های حزب الله در واقع پیروزی جمهوری اسلامی بوده است.

مساله عراق و سوریه نیز تقابلی است که حجت الاسلام منتظری به آن اشاره و تصریح کرد: نقش ایران در پیروزی بر داعش و تکفیری در عراق و سوریه غیرقابل انکار است و جمهوری اسلامی در این بین حرف اول را می زند و به لطف خداوند امروز مقاومت به پیروزی رسیده است.

دادستان کشور در ادامه با اشاره به اینکه امروز کسی نمی تواند انکار کند که صحنه گردان فتنه ۸۸، انگلیس و امریکا و اسراییل بودند تصریح کرد: در ابتدای حادثه خیلی از کسانی که به صحنه آمده بودند وقتی فهمیدند تقلب بهانه ای بیش نیست، کنار کشیدند و در تقابل با آنها به مردم پیوستند اما عده ای همچنان صحنه گردان فتنه در داخل بودند.

وی ادامه داد: اگر آنها ناخواسته در دام استکبار افتاده بودند چرا از ملت عذرخواهی و توبه نکردند؟! همچنان سران فتنه به حرکت خلاف شرع و عرف و منطق اصرار دارند؛ با این ها چکار می توان کرد؟ از مردم خواستند به خیابان ها بریزند، به عاشورا و ارزش ها اهانت کردند و در نهایت با انفجار مردم در ۹ دی روبرو شدند.

منتظری افزود: ای کاش مدعیان حمایت از آرای مردم با کمال شجاعت توبه می کردند و از ملت عذرخواهی می کردند اما آنها تا به امروز یک جمله اعتراف به اشتباهشان نکرده اند. این لطف و عنایت نظام است به کسانی که سابقه انقلابی دارند اما دلایل بین و محکمه پسند وجود دارد که حرکتشان حرکت امریکا بود و هرچه رهبر به آنها توصیه می کرد از این کارها دست بردارید، دست بردار نبودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اهانت به رهبر، به امام و به عاشورا، به موجب قانون جرم است و اگر رهبر تشخیص دادند که اینها فعلا محاکمه نشوند ناشی از رحمت نظام است اما اجازه هم نداد آزاد باشند تا دشمن روی آنها زوم نکند.

وی گفت: آنان که خواهان رفع حصرند یک جمله از اقرار پشیمانی و عذرخواهی آنها بیاورند تا ما تمام توان خود را برای رفع حصر به کار بگیریم. می گویند در محاکمه باید طرف مقابل هم محاکمه شود که بر فرض اینکه محاکمه برقرار شود باید بگویم طرف مقابل جرمش هرچه هم باشد در صدد براندازی نظام نبوده اما سران فتنه ای که در حصر هستند جرمشان براندازی نظام است که امریکا و انگلیس و امثال آن اقرار کردند و کار به جایی رسیده بود که ماموران سفارت انگلیس نیز در فتنه به میان آمده بودند.

دادستان کل کشور یادآور شد: این ملت خون داده و هزینه کرده اندتا انقلاب به پیروزی رسیده است مگر اجازه می دهند که کسی اقدام به براندازی نظام بکند.

وی همچنین با بیان اینکه عده ای به دنبال بی اعتماد کردن ذهنیت جامعه به رهبری هستند گفت: خواستند با مطرح کردن پول های قوه قضائیه مردم را نسبت به آن بی اعتماد کنند.

وی به انتشار صوت آیت الله منتظری اشاره کرد و افزود: دشمن با انتشار این صوت، شروع به بهره داری کرد. یک ساعت با پسرش مصاحبه کردند و در آن مصاحبه آنچه را که لایق خود و پدرش بود به امام و رهبری نسبت دادند اما قوه قضاییه به آنها اجازه نخواهد داد آلت دست دشمنان انقلاب باشند.

منتظری در پایان تصریح کرد: توصیه می کنیم که اگر از این اقدام های زشت دست برندارید ملت شمارا جایی می نشانند که شایسته آن هستید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.