یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه مسئولان باید خانواده‌ها را برای فرزندآوری تشویق کنند، گفت: نباید جمعیت شیعیان در کشور کاهش یابد.

خانواده‌ها برای افزایش فرزند باید تشویق شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار مدیرکل ثبت احوال استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید «من شما را آفریدم و زوج شما را نیز از خودتان آفریدم و کثرت طبقه زنان و مردان را خواهان هستم».

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز می‌فرمایند «ازدواج کنید زیرا من با ازدواج شما موافق هستم و به فرزندان شما ولو سقط شود مباهات می‌کنم».

این استاد برجسته حوزه در ادامه گفت: در حال حاضر متأسفانه ازدیاد فرزند در خانواده‌های شیعیان بسیار کم است و در مقابل اهل سنت بسیار خوب در این باره عمل کردند.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها خانواده‌ها برای آوردن فرزند تشویق می‌شوند، گفت: شایسته است در شهرهای شیعه نشین نیز خانواده‌ها برای تکثر فرزند تشویق شوند.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: غرب به فرزند آوری روی آورده درحالی که عکس این عمل را در جامعه داریم. ما باید جوانان زیادی داشته باشیم تا بتوانیم در برابر دشمن مقابله کنیم.

لزوم وجود نظارت مرد بر روابط در خانواده‌ها

وی با تأکید بر اینکه آمار ازدواج و فرزند باید افزایش یابد و طلاق کاهش داشته باشد،‌ اظهار داشت: برخی رخدادها در جامعه موجب طلاق در خانواده شده که یکی از آن آزاد گذاشتن زنان و روابط نادرستی است که متأسفانه در پی آن گاهی ایجاد می‌شود. اگر روابط نادرست باشد و با هرکسی نشست و برخواست داشت انسان غافل می‌شود غفلتی که یک عمر انسان افسوس می‌خورد.

ما از جهت دینی به دلیل کمبود فرزند ضربه می‌خوریم

مرجع تقلید شیعیان افزود: ما از کمبود فرزند از جهت دینی ضربه می‌خوریم و نباید جمعیت شیعیان در کشور کاهش یابد.

آیت الله علوی گرگانیبا اشاره به اینکه خانواده‌ها نباید به دو فرزند اکتفا کنند، گفنت: دو فرزند موجب رشد جمعیت نمی‌شود زیرا این دو جایگزین خودشان می‌شوند. باید هر خانواده حداقل چهار، پنج فرزند داشته باشد تا جمعیت کشور افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.