مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن به دنبال ایجاد شبکه های اجتماعی مجازی است درحالی که بزرگترین شبکه اجتماعی حقیقی در هیأت های مذهبی و در اختیار مداحان است.

هیأت های مذهبی بزرگترین شبکه اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید محمد ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در هفتمین هم اندیشی ستایشگران اهل بیت نخبه کشور در مشهد اظهار کرد: مداحان در جوانان جذابیت ایجاد می کنند، باعث روی آوری آنان به هیاتهای مذهبی می شوند و کار شما مداحان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد زیرا حفظ سرمایه های ملی کشور در دستان شما است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مداحان و سخنرانان باید صبغه معرفت بخشی داشته باشند و سخنی که یک فرد بدان گوش می کند باید در او معرفت و معلومات ایجاد کند زیرا با نگاهی به زیارتنامه ها این امر به روشنی نمایان می شود.

وی ادامه داد: مداحان باید ابتدا در خود معرفت ایجاد کنند تا بتوانند در مستمعان نیز معرفت ایجاد کنند و لازمه این امر تفکر و مطالعه است.

آیت الله رئیسی گفت: در گذشته مداحان بزرگ به صبغه معرفتی و شناختی بسیار توجه داشتند که امروز این امر کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: از سخن برخی که می گویند هیاتها جای حرف های سیاسی نیست تعجب می کنم، زیارتنامه های ائمه(ع) از اول تا آخر سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه امروز مخاطب زدگی مشکلی است که مداحان و حتی رادیو و تلویزیون کشور برای جذب مخاطب بدان مبتلا شدند، ‌ افزود: مخاطب زدگی باعث شده کارها به سمت سلیقه مخاطبان سوق یابد در حالی که باید روی کیفیت اشعار و مداحی توجه شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: شاعران باید شعرهایی بسرایند که باعث دلدادگی به اهل بیت(ع) در بین مخاطبان شود و میزان معرفت آنها را بیافزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.