اهواز-بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در راستای اهداف محرومیت زدایی به ویژه در جنوب کشور، فعالیت‌های چشمگیر و سرمایه گذاری قابل توجهی داشته است.

«بنیاد برکت» برای محرومان برکت به همراه می آورد/مرهم بر آلام خوزستان

قدس آنلاین-  بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در راستای اهداف خود در جنوب کشور، فعالیت‌های چشمگیری در حال انجام دارد.

بتازگی به دنبال پیگیری تفاهم نامه ای بین این ستاد و استانداری خوزستان در جلسه ای ۱۶۴ هزار میلیارد ریال به خوزستان اختصاص داده شد.

این در حالی است که مدتی پیش این بنیاد با بکارگیری گسترده فعالیت‌ها و برنامه خود در شهر «اندیکا» در استان خوزستان، روند مهاجرت از این شهر را معکوس کرد و بسیاری از اهالی به دنبال آبادانی این شهر به زداگاه خود برگشتند.

از دیگر اقدام‌های بنیاد برکت در شهر «اندیکا»، می‌توان به آبرسانی به مناطق و روستاهای محروم   و همچنین ساخت ۲۰ مدرسه در اندیمشک خبر داد.

۲۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در خوزستان

در همین حال مدیرعامل بنیاد برکت اظهار می‌کند: ‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، در جهت اجرای تفاهم‌نامه‌ خود با استانداری خوزستان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار میلیارد تومان، تلاش مضاعفی را آغاز کرده و برای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در این استان برنامه‌های گوناگونی دارد.

عارف نوروزی می‌افزاید: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برنامه‌های متنوعی را در رابطه با مباحث مربوط به نفت و انعقاد قراردادهای جدید در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: هم‌چنین رفع مشکلات باقی‌مانده ناشی از جنگ در خوزستان یکی دیگر از برنامه‌های مجموعه‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ماه‌های آینده است.

نگاه ویژه بنیاد برکت به خوزستان

معاون فنی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در خصوص اقدام‌های صورت گرفته در خوزستان می‌گوید: با توجه به جایگاه خوزستان و حقی که این استان به خاطر هشت سال دفاع مقدس به گردن کشور دارد موجب شده تا ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

جعفری اظهار می‌دارد: اجرای پروژه‌های فرهنگی، آموزشی و زیربنایی این بنیاد در شهرستان‌های بهبهان، باغملک، ایذه، گتوند، در نظر گرفته شده اما هنوز پروژه‌های آن تعریف نشده است.

وی به تفاهم نامه بنیاد برکت با استانداری خوزستان اشاره می‌کند و می‌افزاید: در این تفاهم نامه ساخت ۸۲ مدرسه، راه اندازی چند طرح آبرسانی، بهسازی چند روستا و... مشخص شده است.

وی تصریح می‌کند: طرح‌های مشارکتی بنیاد برکت ۴۹ درصد و آورده شریک در این طرح‌ها ۵۱ درصد است.

وی می‌گوید: طرح‌های ارایه شده باید از شفافیت مالی برخوردار باشد زیرا از مشارکت با شرکت‌هایی که شفافیت مالی ندارند معذوریم و سلامت مالی آن‌ها برای ما مهم است.

بنیاد برکت روند مهاجرت را معکوس کرد

فرماندار اندیکا نیز به فعالیت‌های بنیاد در این منطقه محروم اشاره می‌کند و می‌گوید: مردم واقعاً از فعالیت‌های گسترده‌ و برنامه‌های بنیاد برکت در مناطق محروم راضی و خشنود هستند و منطقه در حال رشد و عمران است.

منوچهر ورناصری می‌افزاید: به برکت حضور این جهادگران، شاهد برطرف شدن بسیاری از معضلات و گرفتاری‌های مردم این شهرستان هستیم.

وی آبرسانی به مناطق و روستاهای محروم مانند شاهزاده عبدالله را مورد اشاره قرار می‌دهد و می‌گوید: بیش از ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب توسط جهادگران بنیاد انجام شده است.

وی یادآور می‌شود: شهرستان اندیکا در سال‌های گذشته شاهد مهاجرت مردم به دیگر استان‌ها بود، ولی با برنامه‌ها و عملکرد خوب بنیاد برکت در کمک به پیشرفت استان جلوی مهاجرت گرفته شده است و حتی شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت آن‌ها به منطقه هستیم.

ساخت ۲۰ مدرسه در اندیمشک

در همین حال فرماندار اندیمشک  از ساخت ۲۰ مدرسه با همکاری بنیاد برکت در شهرستان اندیمشک خبر می‌دهد.

پیمان جهانگیری می‌افزاید: این مدارس در بخش‌های گوناگون شهری و روستایی اندیمشک با همکاری بنیاد برکت ساخته می‌شود که خوشبختانه نیازهای حوزه آموزش و پرورش اندیمشک با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا میزان قابل توجهی برطرف خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک نیز یادآور می‌شود: ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی در اندیمشک  با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال مورد توجه قرار گرفته است که با ساخت و بهره‌برداری از آن گامی بلند در مسیر توسعه خدمات ورزشی و آموزشی شهرستان برداشته می‌شود.

لاوند می‌گوید: پیش از این نیز تکمیل و بهره‌برداری از استخر شهدای دانش آموز اندیمشک که مدت‌ها  به صورت نیمه تمام باقی مانده بود، مورد توجه قرار گرفت و تا پایان امسال  با اتمام عملیات ساخت این استخر شاهد بهره برداری از آن هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک با بیان این که اجرای ۴ طرح آموزشی دیگر نیز در شهرستان اندیمشک در دست بررسی است، می‌گوید: با وجود این طرح و پروژه‌ها، بسیاری از واحدهای آموزشی شهرستان با توجه به جمعیت جوان اندیمشک با محرومیت گسترده‌ای مواجه هستند که نیازمند مساعد مسؤولان استان و کشور هستیم.

وی  تصریح می‌کند: در حال حاضر بودجه آموزش و پرورش اندیمشک تنها ۸ میلیارد ریال و به صورت سالیانه بوده که این میزان اعتبار پاسخگوی واحدهای آموزشی شهرستان نیست و مسؤولان استان باید بیش از گذشته به افزایش این اعتبار برای توسعه خدمات آموزش و پرورش شهرستان توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.