تبریز- رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: رتبه کشور ما بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد ۱۳۲ از ۱۳۶ است

رتبه ایران بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد ۱۳۲ از ۱۳۶ است

به گزارش قدس آنلاین ، سید عبدالوهاب سهل آبادی ظهر شنبه در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تالار پتروشیمی تبریز، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت کشور و رکود اقتصادی قابل توجه، مردم آذربایجان‌شرقی بسیار می‌کوشند و همواره پیشتاز عرصه تجارت و صادرات هستند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تولیدکننده ها کالاهای خود را با اقساط چند ماهه می فروشند، گفت: این در حالی است که سهم تولید از هدفمندی یارانه ها پرداخت نشد و به نظر می رسد فراموش شده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه کشور ما بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد ۱۳۲ از ۱۳۶ است، گفت: این در حالی است که مسئولان سازمان های صنعت و معدن دلسوز و فعالند اما پیش نیاز اصلی صادرات تولید است و باید تولیدی کیفی به منظور امکان نفوذ به بازارهای خارجی داشته باشیم.

سهل آبادی ادامه داد: با شرایطی که تسهیلات بانکی برای کار و تولید بوجود آورده و بدهی های معوقه هر روز بیشتر می شود، بهره های بدهی های ما باید متعادل شود تا بتوانیم به فعالیت اقتصادی ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه صنعت نیاز به عفو عمومی در ارتباط با بهره های بانکی دارد، گفت در غیر این صورت رتبه جهانی ما تکان نمی خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.