سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدامات اخیر دولت اوباما در اعمال تحریم‌های جدید و اخراج دیپلمات‌های روسی را انتقام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ارزیابی کرده است.

تصمیمات اخیر دولت آمریکا انتقام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز شنبه در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: این احساس در مسکو وجود دارد که دولت دموکرات آمریکا از طریق تصمیماتی که اخیرا علیه روسیه اتخاذ کرده، قصد داشته به خاطر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، انتقام بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: صادقانه باید گفت، این احساس وجود دارد که تیم دموکرات هم اکنون سعی در انتقام گرفتن از پیروزی ترامپ دارد و در فاصله باقی مانده تا ادای سوگند ریاست جمهوری توسط ترامپ، تصمیمات بیهوده ای می‌گیرد.

زاخاروا افزود: دولت اوباما از هیچ تلاشی برای بدتر کردن روابط دوجانبه کوتاهی نمی کند. ادعاهای واشنگتن درباره اینکه مسکو از دونالد ترامپ حمایت کرده و وی نامزد روسیه بوده، با واقعیت مطابقت ندارد.

اوباما روز پنجشنبه دستور وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه را به خاطر دخالت مقامهای مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اعلام کرده و دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روسی را به اتهام جاسوسی صادر کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به درخواست وزیر خارجه این کشور برای اخراج ۳۵ دیپلمات آمریکا جواب رد داد و گفت مسکو به تلافی تحریم های واشنگتن هیچ یک از دیپلمات های این کشور را اخراج نمی‌کند.

دونالد ترامپ نیز که ۲۰ ژانویه کار خود را آغاز می کند با اشاره به تصمیم رئیس جمهور روسیه مبنی بر تلافی نکردن تحریم های واشنگتن در این مقطع در توییتر نوشت:‌ «این تاخیر، بازی خوب از سوی پوتین است. من همواره می دانم او آدم بسیار باهوش است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.