گیلان- مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: با توجه به شیوع جرائم در بحث های آسیب های اجتماعی در کشور، پیشگیری اولین مقوله است که باید به آن اولویت داده شود.

پیشگیری در  بحث آسیبهای اجتماعی باید در اولویت باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد رضا پارسی در نشست شورای اداری استانی معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور و مدیران دفاتر تخصصی معاونت اجتماعی روز یکشنبه در سالن خزائلی بهزیستی رشت اظهار داشت: آنچه که مد نظر ماست بحث پیشگیری است که باید توجه ویژه ای به آن شود و اثربخشی زمانی تاثیر گذار است که از قبل به پیشگیری اهمیت داده باشیم.

وی با اشاره به بالا بودن آمار طلاق استان گیلان در کشور افزود: آمار طلاق با وضعیت نامناسبی همراه است و ما جزو استانهایی هستیم که طلاق در آن بالاست و این بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: دروضعیت های کودک آزاری ، همسر آزاری، سالمند آزاری بالخص مشکلات کودکان کار و خیابان، لازمه اش اینست که به پیشگیری بیشتر توجه کنیم .

پارسی خاطر نشان کرد: پییشگیری زمانی اثر بخش خواهد بود که از دوران کودکی شروع شده باشد.

 وی مداخله بهنگام در ساماندهی آسیب دیدگان در مقوله کودک آزاری و همسر آزاری توسط اورژانس اجتماعی را ضروری دانست.

وی افزود: در حال حاضر اورژانس شهرهای رشت، لاهیجان ،انزلی ،فومن،تالش و رودبار فعالند و آستارا و رودسر نیز در حال راه اندازی است.

مدیر کل بهزیستی گیلان ادامه داد: در بحث اورژانس اجتماعی تفاهم نامه سه جانبه ای با  دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی امضاء کردیم که موارد خودکشی را از بیمارستان ها سریع تر به ما اعلام کنند که تیم عملیاتی 110و 123و اورژانس بیمارستانهای  مرکز بتواند عملیات همزمانی داشته باشند .

وی افزود : خوشبختانه بعد ازچند ماه تلاش موفق شدیم امروز رونمائی از طرح پیشگیری اورژانس اجتماعی را که بین بهزیستی و دادگستری استان منعقد شده اجرایی کنیم.

پارسی گفت: در بحث آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان کار و خیابان با همکاری شهرداری اقدامات ویژه ای صورت پذیرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ده ناحیه در حاشیه شهر رشت بعنوان سکونتگاه های غیر رسمی (جمعیت در مرز آسیب) تعیین شدند و در این باب مذاکراتی داشتیم و از 10ناحیه مد نظر پایگاههای خدمات اجتماعی  دو منطقه (جماران- سلیمانداراب) برای دهه فجر بهره برداری میشود و افتتاح 8 مرکز دیگر حمایت های استانداری و سایر منابع استانی را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.