بجنورد- مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۴۶ فرزند به متقاضیان فرزند خواندگی در استان تحویل داده شده است.

۴۶کودک به متقاضیان فرزندخواندگی در خراسان شمالی تحویل داده شد

اسماعیل قربانی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه بیشتر متقاضیان فرزند خواندگی خواهان کودکان یک تا ۳سالها تمایل به فرزند دختر دارند،زیرا عاطفی بودن فرزند دختر و راحت ارتباط برقرار کردن آن باخانواده دلیل تمایل به این امر است.

وی با اشاره به اینکه در خواست های فرزند خواندگی در استان چه مدت زمان بر است افزود: بعد از ارسال پرونده به دادگستری و صدور حکم سرپرستی وصلاحیت خانواده، توسط دادگاه خانواده ،ارجاع پرونده به بهزیستی امتیاز بندی شده وپرونده در نوبت پذیرش قرار می گیرد.

وی همچنین ادامه داد: خانواده دریک دوره شش ماهه موردبرسی های مددکاری وروان شناسی قرار می گیرد،بعد از اتمام ۶ماه تعهد مستندات وگزارشات به دادگاه خانواده برای قرارسرپرستی دائم ارسال می شود.

قربانی خاطر نشان کرد: بعداز۲سال در انتظار نوبت، خانواده با دارابودن توان مندی زوجین و آینده نگری برای فرزند و تامین آینده فرزند در کمیته استان با حضور مدیریت فرزند به خانواده تحویل داده می شود.

مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اگر پذیرش فرزند خواندگی به صورت غیر قانونی صورت گیرد سازمان در صورت شاهده این امر اقدامات قانونی را انجام داده و فرزند را از خانواده می گیرد و در کانون کودکان بی سرپرست از آن نگهداری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.