معاون بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین اعلام کرد: دو هزار و ۳۰۰ اثر در دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات به رقابت می پردازند.

رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام حمید احمدی روز یک شنبه در نشست خبری دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات افزود: دو هزار اثر در بخش های عکس، شعر، نگارگری، کاریکاتور، مقاله، فیلم، مستند و غیره در داخل کشور به دبیرخانه این سوگواره فرهنگی و هنری رسیده است.
وی اظهار کرد: ۳۰۰ اثر نیز از ۴۰ ملیت خارجی در بخش های کاریکاتور و نگارگری، مقاله، فیلم، مستند و غیره به دبیرخانه این سوگواره رسیده است که برای انتخاب آثار برتر از سوی داوران بررسی می شود.
احمدی با اشاره به اینکه علاقه مندان به شرکت در این سوگواره می توانند تا ۲۰ دی ماه آثار خود را ارسال کنند، ادامه داد: ۶ بهمن ماه زمان اختتامیه دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات است و در هر حوزه سه اثر برگزیده و آثار دیگری نیز شایسته تقدیر خواهند بود.
وی با بیان اینکه اربعین امسال با استقبال خوب صدها هنرمند و شاعر برگزار شد، تصریح کرد: اربعین با همه زبیابی ها می تواند با استقاده از ابزار هنر به جهانی شدن تبدیل شود و این یک پدیده فرهنگی است.
مجید آقابابایی مدیر کل امور مرزی وزارت کشور نیز در این نشست گفت: آثاری که در حوزه اربعین ارایه می شود باید برای آیندگان باقی بماند و عکس، مقاله و نگارگری بهترین آثار ماندگار در این حوزه هستند.
وی اظهار کرد: موضوع فرهنگی و هنری از اصلی ترین محورهای ستاد مرکزی اربعین حسینی است که باید آن را توسعه داد.  
آقابابایی تصریح کرد: نیاز است مراسم اربعین حسینی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.