بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: وضعیت اشتغال در استان نامطلوب بوده و بیشتر اشتغالها در این استان به صورت فصلی است.

وضعیت اشتغال در خراسان شمالی مطلوب نیست

به گزارش قدس آنلاین، عباس اهرابی اظهار داشت: این عامل باعث می شود در فصول سرد سال تعداد بیکاران افزایش یافته و این افراد برای گذران زندگی خود به کمیته امداد مراجعه کند.

وی ادامه داد: این عوامل دست به دست هم داده تا بیش از ۵۸ هزار و۵۲۲ نفر از مردم خراسان شمالی تحت حمایت های دائم کمیته امداد قرار گیرند.

وی با اشاره وضعیت فقر و محرومیت در استان گفت: بررسی وضعیت اشتغال در سه بخش اقتصادی کشاورزی، صنعت و خدمات نشان می دهد اگر چه میزان اشتغال مردم استان در بخش کشاورزی از میانگین کشوری آن بالاتر است اما در دو بخش صنعت و خدمات میزان اشتغال در این استان به نسبت میانگین کشوری پایین تر است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه۳۲ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر استان از این نهاد خدمات دریافت می کنند، گفت: این استان جزو ۱۰ استان کشور زیر خط فقر است.

اهرابی با اشاره به نبود تطابق رویه بخش های اقتصادی کشور با وضعیت موجود در خراسان شمالی افزود: این استان با وجود داشتن منابع و پتانسیل های فراوان، محروم مانده و در  زمره مناطق کمتر برخوردار طبقه بندی می شود.

وی اعتیاد، حاشیه نشینی ونبود بیمه را از جمله مسایل فقر آفرین در خراسان شمالی خواند وگفت: افراد پس از ورود به چرخه فقر به کمیته امداد مراجعه می‌کنند و البته با توجه به  وضعیت کنونی هر قدر کمیته امداد فعالیت های خود وحمایت های خود را نیز افزایش می دهد  نمی‌تواند با وضعیت کنونی جامعه مقابله کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.