یزد- معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، اعتبارات استان اعم از ملی و استانی را بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به خودگردان بودن استان نرسیده ایم.

سالانه بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان یزد تزریق می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا نبی که با بیان این خبر اظهارداشت :مجموع اعتبارات استان در سالجاری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که بصورت استانی و ملی توزیع می شود و تنها حدود ۲۳ درصد از این میزان توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان توزیع می شود و مابقی از طریق دستگاه های ملی در اختیار استان قرار می گیرد.

وی افزود: بدین علت نمی توان جایگاه چهاردهمی درآمد استانی را با رتبه بیست و ششمی استان در اعتبارات عمرانی استانی قیاس کرد.

نبی تصریح کرد :  که در سالجاری ۱۲۵۴ میلیارد تومان درآمد برای استان پیش بینی شده است که علیرغم رشد ۱۶ درصدی، رتبه سیزدهم استان در سال ۹۴ به رتبه چهاردهم در سالجاری تقلیل یافته است.

این مسئول درخصوص برخی برآوردها مبنی بر خودگردان بودن استان بلحاظ برتری داشتن درآمدها بر اعتبارات گفت: طبق بررسی های بعمل آمده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نمی توان بطور دقیق به این ارزیابی دست یافت چراکه در برخی سال ها درآمدهای استان تامین کننده اعتبارات نبوده است.

وی خاطرنشان ساخت: بهره مالکانه معادن جزو درآمدهای استانی محسوب نمی شود، همچنانکه واگذاری شرکت های دولتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات از شرکت های فعال در استان که در سایر استانها مالیات پرداخت می کنند، موجب افزایش درآمد استانی خواهد شد.

محمدرضا نبی همچنین در این گفتگو میزان اعتبارات هزینه ای و عمرانی استانی را در لایحه بودجه ۹۶، به ترتیب ۱۹۰ و ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۸وشش دهم  درصد و ۱۴وهفت دهم درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.