گیلان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در صورت بروز مخاطره، مکان‌های امن یا پناهگاه‌هایی برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

پناهگاه‌های محرمانه برای اسکان در مواقع اضطراری پیش‌بینی کرده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ولی‌پور ‌ اظهار داشت: مردم هلال احمر را با امداد و نجات می‌شناسند در حالی که هلال احمر علاوه بر امداد و نجات که یک وظیفه حاکمیتی است و از سوی دولت بر عهده هلال احمر گذاشته شده ظرفیت‌های زیاد دیگری نیز دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه هلال احمر یک نهاد خیریه مردمی است در جذب داوطلبان جهت مشارکت در کمک رسانی به مردم فعالیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های امدادی و توانمندسازی افراد در برابر حوادث و سوانح از فعالیت‌های شاخص هلال احمر است افزود: هلال احمر می‌کوشد تا با کمک به ارتقای تاب آوری جامعه از طریق حضور در خانه‌های هلال شهر و روستا به ارتقاء توانمندی هرچه بیشتر جامعه دست یابد.

ولی پور با بیان اینکه  طرح شناسایی محل‌های در معرض خطر در شهر رشت و دیگر شهرستان‌ها به تفکیک هنوز به‌طور کامل انجام نشده است گفت: این طرح در اهداف و برنامه‌های ۵ ساله هلال احمر استان گیلان قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: در صورت بروز مخاطره، مکان‌های امن یا پناهگاه‌هایی برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده که محرمانه است.

وی با اشاره به ارزش بالای خدمات هلال احمر که با ارقام و اعداد قابل قیاس نیست گفت: ماموریت‌ها و خدمات هلال احمر هزینه‌بر است و امیدواریم مشکلات مالی این سازمان  با تامین اعتبارات لازم از سوی مسئولان و دولت و مجلس محترم دیده شود.

ولی‌پور با بیان اینکه استان گیلان دارای یک بالگرد پیشرفته است که  دارای قابلیت‌های بسیاری است گفت: ظرفیت این بالگرد ۱۵ نفر شامل ۱۲ مسافر و ۳ کادر پروازی بوده و جزء بالگردهای به‌روز و مجهز دنیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.