نائب رئیس جمعیت الوفاق بحرین تأکید کرد که جامعه بین الملل شش ماه است بدون هیچ عکس العملی، محاصره منطقه دراز را به نظاره نشسته است.

جمعیت الوفاق بحرین: جامعه بین الملل از موضع منفعلانه خود دست بردارد/محاصره دراز از میزان توحش آل خلیفه پرده برداشت+سند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ شیخ حسین دیهی نائب رئیس  جمعیت الوفاق ملی_اسلامی بحرین که حائز بالاترین  مقبولیت سیاسی در بحرین است، شب گذشته با آغاز کمپین شکست محاصره منطقه "دراز" این کشور با اشاره به اینکه این محاصره، طولانی ترین مجازات تاریخی در منطقه ما  برای نزدیک به ۲۰ هزار شهروند است بیان نمود : شش ماه است که جامعه بین المللی بدون هیچ موضع گیری و عکس العملی نظاره گر محاصره منطقه دراز است.

وی در صفحه توییتر خود نوشت : با اینکه جامعه بین الملل در نقاطی از جهان  از محاصره ی گروهی از مردم توسط مسلحین ملتهب است، در خصوص محاصره منطقه دراز سکوت کرده است. آیا جامعه بین الملل قصد ندارد گروهی حقیقت یاب به منطقه بفرستد و یا به این منطقه ارسال گروه های امداد و کمک داشته باشد؟ آنچنان که این امر در تمام جهان رخ میدهد.

شیخ دیهی با اشاره به این مطلب که آنچه در دراز میگذرد برخلاف ادعاهای حقوق بشری نظام آل خلیفه است و تلاشهای این نظام با همکاری همدستانش برای آراستن چهره اش را  با شکست مواجه نموده، گفت : دنیا باید از نگاه دوگانه خود دست بردارد و موضع گیری صریح و شجاعانه ای در خصوص منطقه دراز بحرین داشته باشد. این محاصره ۲۰۰ روزه، وحشیگری عاملین این امر و عدم وجود انسانیت در آنها را ثابت نموده است.

نائب رئیس جمعیت الوفاق بحرین همچنین خطاب به نظام آل خلیفه نوشت : با محاصره ۲۰۰ روزه و یا بیشتر دراز نمیتوانید قلبهای عاشق و جانهای فدایی رهبرشان آیت الله عیسی قاسم را محصور و محدود کنید. در تک تک این ۲۰۰ روز شکست خورده اید و نتوانسته اید و هرگز نخواهید توانست به آنچه می خواهید دست یابید.

وی در پایان خطاب به اهالی منطقه دراز  و مردم تحصن کننده در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم تأکید کرد: با صبر خود در طی این محاصره ی ۲۰۰ روزه ما را سربلند نموده اید. محاصره دویست روزه منطقه دراز از میزان توحش حاکمان آن و فقدان انسانیت در این منطقه پرده برداشت.

گفتنی است مردم بحرین ۲۰۰ روز است در منطقه دراز و حول منزل آیت الله عیسی قاسم در اعتراض به سلب تابعیت وی تحصن نموده اند. در نتیجه این تحصن و تظاهرات مردمی نیروهای امنیتی آل خلیفه این منطقه را تحت محاصره شدید امنیتی قرار داده اند. مردم بحرین امشب برای شکست این محاصره فعالین مجازی را در کنار فعالیتهای خیابانی خود دعوت به انحام کمپین مجازی تحت عنوان #حصار_الدراز_۲۰۰ نموده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.