مشهد- معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به فعالیت مجدد کارگروه زیارت گفت:‌ ردیف بودجه زیارت با جدیت پیگیری می شود.

ردیف بودجه زیارت با جدیت پیگیری می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد شریعتمداری روز سه شنبه در دیدار اعضای کارگروه ملی زیارت با تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی تاکید کرد: تلاش همه ما در کارگروه زیارت، ایجاد شرایط زیارت مناسب، برای تمامی زائران است.

وی افزود : مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی کانون توجه مشتاقان زیارت بوده و هست.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ظرفیت مناسبی است تا از این طریق، گردشگری فرهنگی و مذهبی رادر کشور گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه فرهنگ حسنه زیارت در کشور هستیم تصریح کرد: رویداد مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ رضوی در گستره جهان اسلام است.

شریعتمداری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه قطب های فرهنگی و معرفت هستند، افزود: بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) همچون ستاره ای در کشور نورافشانی می کند.

وی همچنین گزارشی در خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی، احیاء و رونق تولید، توسعه محور شرق و تامین آب استان های شرقی ارائه کرد.

گفتمان رضوی؛ گفتمان همبستگی جهان اسلام

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست از مشهد به عنوان یک جهان شهر یاد کرد و گفت: باید از موضوع زیارت به عنوان یک دیپلماسی وحدت بخش در جهان اسلام به ویژه در سالی که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام شده است، استفاده کنیم.

علیرضا رشیدیان افزود: در شرایطی که جهان اسلام از افراطی گری رنج می برد باید از ظرفیت زیارت با محوریت اسلام راستین که حب پیامبر و اهل بیت طاهرینش(ع) است و گفتمان رضوی مبتنی بر رافت و گفتمان، برای تقویت همبستگی جهان اسلام استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.