گیلان – مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت : هدر رفت گاز در ایران بسیار بالا است که با مصرف بهینه و درست مشکل قطعی گاز نخواهیم داشت.

هدر رفت گاز در ایران بسیار بالا است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت گاز گیلان عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص قطع گاز  ترکمنستان گفت: کمبود گاز و قطع گاز ترکمنستان تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود و با توجه به اینکه ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را گاز تامین می کند اما معتقدیم که هدر رفت گاز در ایران بسیار زیاد است که اگر به درستی مصرف شود مشکلی پیش نخواهد آمد .

ظهیری گفت : امروز عمر شرکت گاز به جایی رسیده است که خدمات را باید به صورت کیفی ارائه دهیم و فرهنگ سازی در این زمینه نیاز به رساندن پیام از عاملان فرهنگی می باشد .

مدیرعامل شرکت گاز گیلان تصریح کرد: تغییر رویکرد استفاده درست از منابع مالی مهم ترین عامل اجرای بهینه پروژه های گازرسانی بوده است, به گونه ای که در عرض یک سال توانستیم با لوله گذاری ۳۰۰ کیلومتری چندین برابر سالهای گذشته فعالیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اتصال ۹۰ هزار خانوار به شبکه گازرسانی از سال ۹۴ تاکنون یادآور شد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده برای سالهای ۹۴ تا پایان ۹۶ , ۷۰ هزار و ۱۱۰خانوار از نعمت گاز بهره مند می شد که خوشبختانه تاکنون ۹۰ هزار خانوار به شبکه گاز متصل شده اند.

بیشترین مطالبات شرکت گاز گیلان مربوط به کارخانه چوکا و سیمان است

مهندس ظهیری در راستای بخش وصول مطالبات تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن صنایع گیلان طلب شرکت گاز از این بخش  حدود  ۳۰ میلیارد تومان است که بیشترین طلب آن مربوط به کارخانه های چوکا و سیمان است.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان طلب خود از بخش خانگی را ۳۴ میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: مقدار مطالبه شرکت گاز گیلان در بخش سی ان جی ۲۰ میلیارد تومان می باشد.

این مسئول در راستای انشعابات غیرمجاز اذعان داشت: انشعابات غیرمجاز موقعی بوجود میاید که مانعی در راه استفاده از گاز وجود داشته باشد. بنابراین براساس قانون منع کاربری در شهرها موظفیم به منازلی که دارای پایان کار در شهرها و یا دارای مجوز از دهیاریها هستند مجوز بهره برداری از گاز داده شود.

جمشید ظهیری تامین انرژی مورد نیاز بخشهای خانگی و سی ان جی را از تعهدات وزارت نفت خواند و یاداور شد: شرکت گاز در شرایط بحرانی با تغییر نوع سوخت همواره چرخ صنعت را سرپا نگه داشته است.

وی استان گیلان را سومین استان کشور در شاخص بهره مندی از گاز خواند افزود: و مشترکین با صرفه جویی مصرف گاز در فصل سرد مانع قطع گاز خواهند شد لذا شایسته است تا با صرفه جویی در فصل سرد از تهدیدات به عنوان فرصت استفاده نماییم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به شروع فصل سرد از ماه آذر در سال جاری خاطرنشان کرد: در آذر ماه امسال ۴۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته مصرف انرژی گاز  داشتیم که به لحاظ افزایش ۲۰ درصدی مصرف کننده در سال جاری باز هم  ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف داشته ایم.

جمشید ظهیری با تاکید بر اینکه استان گیلان در نقطه انتقال گاز قرار دارد گفت: استان گیلان روزانه ۵الی ۶ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان دریافت میکرد که با توجه اینکه این مقدار دریافتی گاز از ترکمنستان معادل یک درصد تولید بوده نمی تواند اثر چندانی برای گیلان داشته باشد.

روستاهای کوهستانی « پیرکوه دیلمان»و« حیران آستارا» از نعمت گاز برخوردار خواهند شد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به بهره مندی ۹۹ درصدی خانوار شهری از نعمت گاز خاطرنشان کرد: تمام شهرهای استان گیلان به جز ماسوله  از نعمت گاز بهرهمند می باشند و این درحالی است که به ۱۹۰۰ روستای گیلان معادل ۹۲ درصد روستاهای استان گازرسانی شده  است.

وی در خصوص پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال با اتمام گازرسانی به روستاهای جلگه ای  ۷۸ روستا از نعمت گاز بهره مند خواهند شد که روستاهای پیرکوه دیلمان و حیران آستارا از شاخص ترین این روستاهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.