بجنورد- فرماندار فاروج گفت: اولویت اول این شهرستان کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

 کشاورزی و صنایع تبدیلی اولویت اصلی فاروج است

به گزارش قدس آنلاین، هادی رجایی نیا صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی استاندار با مدیران و منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران و شهرداران این شهرستان، با اشاره به واحد تولیدی تخم مرغ در این شهرستان گفت : این واحد تنها واحد تولید تخم مرغ در استان است و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با مطلوب دانستن سرانه فضای ورزشی در این شهرستان از داشتن رتبه اول کشوری دراین زمینه خبر داد.

فرماندار فاروج با اشاره به ظرفیت های تولیدی در بخش کشاورزی شهرستان، تولید زعفران را مطلوب دانست و گفت : در سطح ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زعفران کشت می شود که ۵۷۰ تن گل زعفران و یک تن سرگل زعفران در سال استحصال می شود.

هادی رجایی نیا از صدور مجوز ۴ واحد فرآوری زعفران دراین شهرستان خبر داد و افزود : تنها واحد فرآوری زعفران که در این شهرستان وجود دارد در سال جاری با ظرفیت یک تن سرگل در سال کار خواهد کرد.

فرماندار فاروج در ادامه با اشاره به پائین بودن شاخص راه روستایی در این شهرستان گفت: اعتبارات استانی در این زمینه کافی نیست و نیاز به پیگیری برای جذب اعتبارات ملی داریم.

وی  با بیان اینکه توجه به دوربرگردان های مسیر ارتباطی فاروج به شیروان الزامی است، خواستار تبدیل این دور برگرداندها به زیر گذر جهت کاهش تصادفات جاده ای شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.