کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر گفت: فرهنگ و هنر ابزار مناسبی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به جامعه است.

باید ابزارهای فرهنگی و هنری برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره ببریم

به گزارش قدس آنلاین، در نخستین جلسه کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان بر مردمی بودن و خلاقیت و نو آوری در اجرای برنامه های ایام ا... دهه فجر تاکید شد.

درنخستین جلسه کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان که با حضور مدیر حوزه های علمیه کرمان، نمایندگانی از صدا و سیما، دانشگاه شهید باهنر کرمان، اداره کل آموزش و پرورش استان، امور کتابخانه های عمومی استان، شهرداری کرمان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد، اعضا ضمن ارائه اجمالی برنامه های دستگاه متبوع خود جهت اجرا در ایام دهه فجر، نسبت به برپایی جشن ها و مراسم این دهه با حضور آحاد مردم و ابتکاری و تازه بودن برنامه ها تاکید کردند.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه گفت: فرهنگ و هنر ابزار مناسبی برای معرفی دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی به جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان است.

وی ادامه داد: آن چه به ما، به عنوان اعضای این کمیته محول شده است، استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقداماتی که در طول چند ساله پس از انقلاب شکل گرفته، می باشد.

علیزاده با اشاره به لزوم استفاده از ابزار نوین ارتباطی تصریح کرد: خانه های فرهنگ دیجیتال از جمله فرصت هایی است که می توانیم از آنها برای تولید محتوا و اطلاع رسانی در فضای مجازی کمک بگیریم و در این زمینه نقش موثری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین به اجرای برنامه های صحنه ای، نمایش ها، اجرای موسیقی و جنگ های شادی اشاره کرد و افزود: همه دستگاه ها و نهادهایی که برای ایام دهه فجر برنامه های صحنه ای عمومی تدارک دیده اند، لازم است ۲۵ روز پیش از اجرا، اسامی هنرمندان را برای اخذ مجوز های لازم از مبادی ذی ربط به کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر یا معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام نمایند.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین الله وردی ، مدیر حوزه های علمیه کرمان در سخنانی با اشاره به اهمیت و لزوم انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان گفت: هم اکنون بیش از پنج هزار طلبه در سطح استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند، بنابراین مانند سالهای گذشته ایام دهه فجر فرصت مناسبی است تا با اجرا و انجام برنامه های ویژه از جمله برپایی نمایشگاه عکس، تجمع خانوادگی روحانیون و سایر برنامه های مرتبط زمینه های شناخت و آشنایی هر چه بیشتر طلاب علوم دینی را در خصوص مسایل مرتبط با انقلاب اسلامی فراهم آوریم.

ابدالی تکلو، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز از اجرای برنامه های متعدد از سوی کانون های فرهنگی در مساجد سراسر استان خبر داد و تصریح کرد در ایام دهه فجر کانون های ما با تعریف و اجرای صدها برنامه متنوع فضای ویژه ای به مناسبت دهه فجر در مساجد استان رقم خواهند زد .

وی افزود: تلاش ما این است تا برگزاری این برنامه ها هر چه بیشتر با حضور و محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام شود.

مهدی زین الدینی، نماینده صدا و سیمای مرکز استان در کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان نیز از پوشش خبری برنامه های دهه فجر استان و اطلاع رسانی مناسب از برپایی برنامه های ویژه این ایام خبر داد.
برپایی نشست های کتابخوان، عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در یک روز در کل استان، برگزاری مسابقه کتابخوان فجر صادق، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی، اجرای سرود دانش آموزی در روز ۲۲ بهمن، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط مربیان کانون پرورش فکری، برپایی نمایشگاه دهه فجر انقلاب اسلامی در امام زادگان و بقاع متبرکه، برگزاری بیش از ۲۰ محفل قرآنی از جمله برنامه هایی بود که در نخستین جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.