لبنان هم مانند ترکیه درمحاسبات و برنامه های تروریست ها قرار داشت و آنها آماده شده بودند تا شب آغاز سال نو مسیحی ۲۰۱۷، جنایتی خونین را در لبنان هم مرتکب شوند تا طرح «ترکیه ۲» رقم بخورد.

ناکامی تروریست ها در لبنان برای شب سال نو مسیحی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا روزنامه لبنانی الجمهوریه روز چهارشنبه افزود: تروریست ها طرح تروریستی خود را برای حمله به اهداف از پیش تعیین شده در چندین منطقه لبنان کلید زدند، سلاح ها، برنامه ها و تجهیزات لازم آماده و مجریان این حمله تروریستی از هفته ها قبل شست وشوی مغزی شده بودند.
شعار مجریان حمله های تروریستی در ترکیه و لبنان، تبدیل جشن های سال نو مسیحی به حمام خون بود اما در لبنان اتفاقی افتاد که در محاسبات تروریست ها دیده نشده بود.
الجمهوریه با اشاره به پشت پرده های تحولات قبل از سال نو مسیحی در لبنان و بازداشت اعضای یک باند تروریستی نوشت:ارتش لبنان در سه مرحله عناصر باند تروریستی را بازداشت کرد.
ارتش لبنان در مرحله اول به اطلاعاتی دست یافت که براساس آن «شادی مولوی» از سرکردگان لبنانی گروهک جبهه النصره (اهل شهر طرابلس در شمال لبنان) که اکنون در اردوگاه «عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان مخفی شده است به همراه اعضای باندش بین این دو شهر تردد می کند.
در این مرحله سه عنصر باند تروریستی شاد مولوی بازداشت شدند و خود زمینه را برای اجرای مرحله دوم عملیات فراهم کرد که به بازداشت دو عنصر تروریست دیگر منجر شد.
و سرانجام در مرحله سوم که همزمان با شب سال نو مسیحی بود ۶ عنصر تروریست دیگر بازداشت شدند تا این باند به طور کامل فروبپاشد اگر چه سرکرده خطرناک آن هنوز فراری است.
دستگاه های امنیتی لبنان، اعضای بازداشت شده این باند تروریستی را تحویل دستگاه قضائی لبنان داده اند
**اهداف باند تروریستی
الجمهوریه نوشت: طبق تحقیقات صورت گرفته این باند تروریستی قصد داشت خودروهای بمبگذاری شده را در ضاحیه جنوبی بیروت منفجر، به عبادتگاه های مسیحیان نزدیک بیروت حمله و افسران بازنشسته و شاغل ارتش لبنان که درعملیات علیه گروه های تروریستی در شهر طرابلس نقش داشته اند، ترور کنند.
حمله به هتل ها، مناطق گردشگری و محل برگزاری جشن های سال نو مسیحی هم بخش دیگری از طرح حمله تروریستی این باند خطرناک وابسته به جبهه النصره بوده است.
سلاح های کشف شده از این باند تروریستی نشان می دهد، استفاده از خودروهای بمبگذاری شده، شلیک موشک آرپی جی به سوی برخی اهداف و ترور افراد با کلت های مجهز به صدا خفه کن در دستور کار تروریست ها بوده است.
تروریست ها قصد داشته اند ه بخشی از اهداف تعیین شده در فاصله بین دو عید میلاد حضرت مسیح (ع) و جشن های آغاز سال نو مسیحی حمله کنند اما اقدام به موقع ارتش لبنان این فرصت را از آنها گرفت و طرح آنها ناکام ماند.
مساله خطرناک این بوده است که تروریست ها قرار بوده در صورت نرسیدن به مقصد عملیات تروریستی، خود را در جایی منفجر کنند که نتیجه آن بیشترین قربانی از میان غیرنظامیان باشد.
الجمهوریه خاطرنشان کرد: تاکنون ارتش و نیروهای امنیتی لبنان تروریست هائی را که بازداشت می کردند عضو گروه تروریستی داعش بودند که از الرقه دستور می گرفتند اما این بار تروریست ها عضو گروه تروریستی جبهه فتح الشام (جبهه النصره) هستند و از داخل لبنان (شادی مولوی) دستور می گرفتند.
روزنامه لبنانی تصریح کرد: با فروپاشی این باند تروریستی، ارتش لبنان ضربه ای کاری به جبهه النصره در لبنان وارد کرده و قدرت تحرک عناصر آن را تا حدود زیادی از سلب می کند.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: لبنان به موفقیتی دست یافت که ترکیه با همه امکاناتش در مقابله با حمله تروریست ها شکست خورد، شب سال نو مسیحی در لبنان بدون هیچ مشکل امنیتی و یا حمله تروریستی در مرزها و در داخل کشور سپری شد.
الجمهوریه تصریح کرد: اما این بدان معنا نیست که لبنان از دائره خطر بیرون رفته است، رسانه ها و جامعه مدنی باید با نهادهای امنیتی و نظامی همکاری کنند تا این وضعیت باثبات امنیتی همچنان پایدار باقی بماند، همچنین باید طرحی اندیشیده شود تا تروریست ها نتوانند از خلاء های موجود در داخل لبنان استفاده کرده و مرتکب جنایتی خونین شوند همانند اتفاقی که در باشگاه شبانه رینا در استانبول ترکیه اتفاق افتاد.
** تلاش برای بهبود وضعیت امنیتی لبنان
قرار است فردا پنجشنبه ژنرال «میشل عون» رئیس جمهوری در اولین جلسه شورای عالی دفاع که با مشارکت همه فرماندهان امنیتی و نظامی تشکیل خواهد شد، حضور پیدا کند.
در این جلسه درباره اوضاع امنیتی و نظامی و نیازهای نیروهای امنیتی و ارتش بحث و گفت وگو خواهد شد و همچنین گزارش های مربوط به عملیات امنیتی اخیر و دستگیری اعضای باندهای تروریستی ارائه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
الجمهوریه تاکید کرد:انتظار می رود در این جلسه تصمیم های مهمی برای تقویت اوضاع امنیتی لبنان اتخاذ شود تا موسسه های امنیتی و نظامی تحت حمایت دولت، پیروزی هایی بیشتر و بزرگتر در رویاروئی با تروریست ها رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.