دولت چین در اقدامی جهت حل سریع بحران سوریه قرار است نماینده ویژه خود را عازم برخی کشورهای درگیر این مسئله و نهادهای مهم بین‌المللی نماید.

سفر نماینده ویژه چین به ژنو، ترکیه و روسیه برای حل زودتر بحران سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نماینده ویژه دولت چین قرار است به ژنو،اتحادیه اروپا، ترکیه و روسیه سفر کرده و برای یافتن راه حل سیاسی در حل بحران سوریه تلاش نماید.

به نوشته وبگاه روزنامه چینی «پیپل» «ژنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی خود با خبرنگاران امروز چهارشنبه در پکن پایتخت این کشور گفت: «دیدار ژی ژیایون یان نماینده چین به هدف افزایش ارتباط با طرف‌های درگیر در امور سوریه، حمایت از تلاش‌های جهانی برای پیشبرد صلح و یافتن سریع راه حل سیاسی  در حل این بحران است.»

وی در ادامه افزود: «چین به عنوان نماینده دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد نقش سازنده و مثبتی را در حل بحران سوریه ایفا کرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین به آتش بس توافق شده بین دولت سوریه و مخالفان برای یافتن راه حل سیاسی در حل بحران این کشور اشاره کرد.

این رسانه چینی در خاتمه نوشت: «ژی» سفیر سابق چین در ایران، اتیوپی و اتحادیه آفریقا در دسامبر 2016 به سمت نماینده ویژه این کشور منصوب شد با پیشبرد بهتر گفت‌‌وگو ، بکارگیری تدبیر چین و برقراری ارتباط با احزاب دیگر مسیر حل بحران سوریه را تسهیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.