بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: نوسازی شبکه های فرسوده انتقال آب در استان نیازمند ۸۴ میلیارد تومان اعتبار است.

نوسازی شبکه های فرسوده آب نیازمند ۸۴ میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامحسین ساقی عصر چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی، ۲۰درصد فرسوده است که باید نوسازی شوند.
وی با اشاره به گلایه برخی از شهروندان در خصوص تغییر آب آشامیدنی گفت: آب آشامیدنی، بر اثر تغییر دما در مخزن سد، وارونگی در مخزن ایجاد شده که موجب تغییر کیفیت آب می شود.
وی افزود: اکنون آب آشامیدنی از لحاظ بهداشتی هیچگونه مشکلی ندارد و آب سالم در اختیار شهروندان قرار دارد.
ساقی در ادامه با بیان اینکه آب آشامیدنی خراسان شمالی در کشور ارزان ترین آب است گفت: اکنون هر متر مکعب از آب آشامیدنی برای هر شهروند، سه هزار ریال بوده که هزینه تمام شده برای این شرکت به ازای هر متر مکعب، ۱۰ هزار ریال است که با تحویل گرفتن آب سد شیرین دره، این رقم به ۲۴ هزار ریال می رسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در ادامه همچنین با بیان اینکه ۸۲ درصد از مشترکان این استان کمتر از الگوی مصرف آب استفاده می کنند افزود: کاهش مشترکانی که بیش از الگوی مصرف آب استفاده می کندد یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در این شرکت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸ هزار مشترک در این استان بیش از الگوی مصرف آب استفاده می کنند که باید طی یک برنامه ۱۰ ساله، هر سال از این تعداد دو هزار و ۸۶۴ مشترک کاهش پیدا کند.
ساقی اظهار داشت: طی سال جاری تا کنون بیش از چهار هزار مشترک که بیش از الگوی مصرف اب استفاده می کردند کاهش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح های این شرکت گفت: در حال حاضر اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان به روش بی.او.تی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست که در این زمینه ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه می شود.
این مسئول همچنین اظهار کرد: طرح جمع آوری فاضلاب شهر بجنورد با مشارکت شرکت پتروشیمی، برای تامین آب مورد نیازطرح توسعه پتروشیمی اجرایی می شود و قرار است طی پنج سال انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.