رشت- رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تحلیل بودجه پیشنهادی سال ۹۶ برگزار شده بود گفت: مشکل بیکاری گیلان برطرف نشده است.

مشکل بیکاری گیلان برطرف نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کیوان محمدی در این نشست با اشاره به اینکه سهم گیلان از احیای ساختار صنعت ۵۰۰ میلیارد تومان است اظهار کرد: عدد مذکور در حال افزایش است.

وی، افزایش اعتبارات در احیای ساختار صنعت را به دلیل تلاش مدیران در گیلان عنوان کرد و افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اختصاص اعتبارات فعال هستند.

محمدی به لایحه بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و یادآور شد: لایحه بودجه مذکور پیشنهادی است و توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بودجه کل کشور در سال ۹۶ گفت: بودجه کل کشور بالغ بر یک میلیون و هشتاد و پنج هزار میلیارد تومان ( ۱،۰۸۵،۰۰۰ میلیارد تومان)  است ، که بدون درآمدهای اختصاصی، صرفاً ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از آن در اختیار دولت برای اداره کشور قرار گرفته است، از مبلغ فوق ۷۹ % بصورت هزینه ای (۲۳۶،۰۰۰ میلیارد تومان) و ۲۱ % (۶۳،۰۰۰ میلیارد تومان) به عنوان تملک دارایی یا عمرانی هزینه خواهد شد .

 محمدی در ادامه گفت که این نسبت ۲۰ به ۸۰ نشانه ساختار نامناسبی است که باید به مرور در تغییر آن همت کنیم، تا بودجه بیشتر صرف توسعه ، پیشرفت و رفاه کشور شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت:  از بودجه عمومی دولت حدود ۱۶،۸۰۰ میلیارد تومان  حدود ۵.۶5 و شش دهم درصد در اختیار استانهاست و بقیه در سطح ملی و وزارتخانه ها تصمیم گیری و توزیع می شود. در واقع تمام مباحثی که در خصوص بودجه در استانها صورت می گیرد روی همین ۵ تا ۶ درصد در سالهای مختلف است .

وی ، دغدغه‌های موجود در مورد لایحه بودجه سال ۹۶ را دارای جنبه تبلیغاتی و به‌دور از خیرخواهی دانست و بیان کرد : سازمان برنامه و بودجه استان این دغدغه ها را به فال نیک گرفته و به دور از انگیزه شناسی افراد، چنین روحیه ای را پاس می دارد و قطعا در تقویت آن نقش مثبت ایفا خواهد کرد زیرا حساسیت مردم بر توسعه استان در نهایت پیشرفت را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه  رسانه ها باید پرسشگر و مطالبه گر باشند گفت:  پرسشگران رسانه  باید پاسخ مقامات مسئول و مربوط را به پرسش های خود به درستی و با رعایت اصل امانت داری منتقل کنند، در غیر اینصورت در رسالت اطلاع رسانی خود متهم به سهل انگاری و سو گیری خواهند شد و رسانه جایی نیست که افراد نا اهل در آن دوام بیاورند.  

مشکل بیکاری گیلان برطرف نشده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان از بیکاری شدید در گروه جنسی زنان در استان خبر داد و گفت: مشکل بیکاری در گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۹ سال و تحصیلکرده‌ها در گیلان حاد است.

محمدی به انتقاد برخی از افراد نسبت به اعلام نرخ بیکاری توسط استاندار گیلان اشاره کرد و گفت: عددی که استاندار اعلام کرده، درست است و آن را مرکز مطالعات مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند اما بنده از افرادی هستم که می‌گویم مشکل بیکاری در گیلان برطرف نشده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل بیکاری گیلان در گروه‌هایی حاد است، بیان کرد: در گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۹ سال و تحصیلکرده‌ها مشکل بیکاری داریم و همه باید تلاش کنیم این مشکل برطرف شود.

احتمال کوچکترین کم توجهی به منافع استان گیلان وجود ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  مردم گیلان مطمئن باشند که با حضور استانداری باتجربه، و مدیرانی کوشا و در راس همه شخصیت فرهیخته و برجسته ای چون نوبخت، فرزند دانا و توانای ایران اسلامی و افتخار گیلان، احتمال کوچکترین کم توجهی به منافع استان گیلان وجود ندارد. قطعا گیلانیان هم با مناعت طبع بالایی که دارند انتظار حذف حق و حقوق استان های دیگر و جذب آن به استان خود را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.