ایلام- معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: استان ایلام از نظر وقوع طلاق در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد.

ایلام از نظر وقوع طلاق در پایین ترین رده کشور است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر داراب خانی با بیان اینکه طلاق یک آسیب اجتماعی است و می تواند زمینه ساز بسیاری از جرائم باشد، اظهار داشت: مشکلاتی که در زندگی زناشویی افراد پیش می آید، عدم شناخت زوجین از یکدیگر در ۵ سال اول زندگی است.

وی با اشاره به اینکه شکل گیری آسیب های اجتماعی، نتیجه تخطی از نظم اجتماعی می باشد، افزود: برای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه مجازات شرط لازم است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با بیان اینکه در هر جامعه ای در کنار هنجارها، ناهنجاری هایی نیز وجود دارد، بیان داشت: یکی از عوامل بزرگ وقوع و پیشرفت جرم در هر جامعه، عدم توجه به ناهنجاری های آن جامعه است.

جعفر داراب خانی با اشاره به اینکه در زمان های قدیم برای جلوگیری از جرم رویه مجازات های خشن را دنبال می کردند، یادآور شد: امروزه دیدگاه صاحب نظران بر آن است که مجرمان باید اصلاح و بازسازی شوند و مجازات ها درمانگر باشند.

وی با بیان اینکه علت بسیاری از خشونت ها به حالات روحی و روانی افراد بر می گردد، خاطرنشان ساخت: بایددر هر جامعه ای استفاده از علم روانشناسی را فرهنگ سازی کرد تا خشونت ها و جرائم کاهش پیدا کنند.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری چهار آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و امنیت اخلاقی در جامعه اشاره و تصریح کرد: بایستی با علت شناسی و برنامه ریزی مستمر، برای کاهش این آسیب ها تلاش خود را دو چندان کنیم.

جعفر داراب خانی تأکید کرد: استان ایلام از نظر وقوع طلاق در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.