وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط از مهم‌ترین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری بود.

حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط از مهم‌ترین اقدامات وزارت صنعت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی استان  مرکزی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های خود را بازگشت رونق تولید به بخش صنعت قرار دارد که در این راستا حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را با جدیت دنبال کرد.

وی تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در راستای تحقق‌بخشی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با عملیاتی شدن طرح حمایت از واحدهای تولیدی بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی برطرف شد و تعداد عمده‌ای از این واحدها با رفع چالش‌ها و مشکلات به چرخه تولید بازگشتند، گفت: براساس آمار موجود صنعت کشور در سال جاری رشدی معادل پنج درصد را تجربه کرده است.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه حل مشکلات اقتصاد و اشتغال در گرو بالندگی صنایع است، ادامه داد: مسؤولان و بانک‌ها باید با علم به اینکه حل مشکلات اقتصاد و اشتغال در گرو بالندگی صنایع است تمام سعی و تلاش خود را برای رفع مشکلات این بخش به کار گیرند.

وی ادامه داد: مدیران بانک‌ها باید از هر ابزاری برای حمایت از صنایع و رونق تولید استفاده کنند.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تزریق 400 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی در راستای حمایت از این واحدها تصریح کرد: در کنار توجه به صنایع کوچک استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور به دنبال رفع چالش‌های صنایع بزرگ این منطقه هستیم.

نعمت‌زاده بر ضرورت اتخاذ تدابیر حکیمانه به منظور اصلاح امور واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، تعامل بخش خصوصی و دولتی در مسیر توسعه و بالندگی اقتصادی کشور، مدیریت بهینه سهامداران واحدهای صنعتی و تولیدی و تلاش در راستای صادرات محصولات صنعتی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.