وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین اجتماعی باید هزینه ای که به عنوان درمان از مردم دریافت می کند را تنها در مسیر درمان خرج کرد.

تامین اجتماعی پول درمان را تنها در همین زمینه هزینه کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه، در مراسم افتتاح اورژانس پیش بیمارستانی زواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دستورهای رئیس جمهوری این است که سازمان تامین اجتماعی موظف شود پولی که به عنوان درمان از بیمه شدگان می گیرد را به حسابی بریزد تا با نظارت رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و امور دارایی، فقط برای درمان استفاده شود.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت یک طرح شکست خورده نیست و مردم چنین اعتقادی ندارند، ادامه داد: تنها دلواپسان معتقدند که طرح تحول سلامت یک طرح شکست خورده است.

وزیر بهداشت که بزرگترین دستاورد سفر خود به اصفهان را دعای مادر ۴ شهید دانست، ادامه داد: یکی دیگر از بخش های باقیمانده در بخش درمانی کشور، در حوزه طرح تحول سلامت و حل مشکلات بیمه ای در حوزه سیاستگذاری است.

وی گفت: بحث سیاستگذاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باید تعیین تکلیف شود و در سال های آینده از این مسیر بسیاری از مشکل ها مانند مدیریت منابع و توازن بین منابع و مصارف حل شود.

قاضی زاده هاشمی یکی از دستاوردهای سفر امروز خود به کاشان و اردستان را دیدار با مادر شهیدی خواند که چهار فرزندش را تقدیم انقلاب کرده و دعای وی بسیاری از موانعی که سر راه مردم، معیشت و رفاه آن هاست را کوتاه می کند.

وی گفت: آینده طرح تحول نظام سلامت مانند آینده انقلاب اسلامی روشن بوده و امثال این طرح بخشی از آرزوهای شهدای انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

وزیر بهداشت ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش پرداختی درمان از جیب مردم و افزایش دسترسی به ویژه در مناطق محروم اجرا شد و تا اندازه ای موفق شده و باقیمانده آن باید حمایت شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله بیمه در درمان اظهار کرد: بیمه برای ما بسیار مهم است زیرا خریدار، خدمت را بیمه می کند و بیمه باید برای مردم و جامعه پزشکی بسترسازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.