کرمان - رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: تهیه بسته فرصت های سرمایه گذاری اولین گام برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در کشور و در برخی از کشورهای هدف است.

بسته‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان به چهار زبان زنده دنیاتهیه می شود

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه شورای کرمانیان و ایرانیان خارج از کشور که با حضور نماینده اداره ‌کل اطلاعات استان، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه کرمان، مدیرکل اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری برگزار شد رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: شورای کرمانیان و ایرانیان خارج از کشور، در دولت سابق به ‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ریاست جمهوری تشکیل شد که در استان کرمان اقدام خاصی در این زمینه انجام نشد، اما در دولت یازدهم این شورا به ‌عنوان زیر مجموعه وزارت امور خارجه تعریف شد.

سید مهدی طبیب‌زاده ادامه داد: با دستور استاندار، مقرر شد اتاق بازرگانی متولی این امر شود و جلسات شورا را تشکیل دهد و جلسات با حضور و مشارکت چهار ارگان، نمایندگی وزارت خارجه در استان، اداره‌کل اطلاعات، استانداری کرمان به‌عنوان رییس و اتاق بازرگانی به‌عنوان دبیر شورا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز کلی اساسنامه این شورا، استفاده از ظرفیت‌های متقابل کرمانیان و ایرانیان خارج از کشور برای استان است، افزود: در این اساسنامه چهار کارگروه شامل کارگروه فرهنگی، رسانه‌ای و گردشگری، کارگروه حقوقی، کنسولی و سیاسی، کارگروه علمی و آموزشی و کارگروه اقتصادی و بازرگانی تعریف و اعضای هر یک مشخص شده‌اند.

وی یادآور شد: هدف کلی این است که با همکاری اتاق بازرگانی، بسته‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به‌صورت چهارزبانه (فارسی، انگلیسی، آلمانی و عربی) تهیه شود.

رئیس اتاق کرمان افزود: این اقدام اولین گام برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در کشور و در برخی از کشورهای هدف است.

طبیب‌زاده بیان کرد: بانک اطلاعاتی کرمانیان و ایرانیان خارج از کشور را نیز با کمک ارگان های دولتی و خصوصی استان تدوین خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان خاطرنشان کرد: اکثر کسانی که از ایران به خارج از کشور رفته‌اند، علاوه بر اینکه یک سرمایه اقتصادی قابل توجهی در خارج از کشور دارند، به‌طور ذاتی علاقه‌ خاصی نسبت به وطن و زادگاهشان دارند و می‌توانند مبلغان خوبی برای جذب گردشگر به کشور باشند.

طبیب‌زاده با تاکید بر لزوم شناسایی کرمانیان خارج از کشور گفت: باید پای کرمانی‌های مهاجر را به اقتصاد استان باز کنیم و همین افراد در مرحله‌ بعد، مُبلغ بزرگی برای استان می‌شوند، چراکه هر یک از آن‌ها یک پایگاه و گروه هدف در کشوری که در آن ساکن هستند، دارند و می‌توانند در جذب گردشگر بیشتر و همچنین در سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به ما کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.