کرمان - رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق کرمان گفت: تالار عرضه پسته در بورس کالا، با هدف تسهیل معاملات دراتاق بازرگانی کرمان راه اندازی می شود.

تالار عرضه پسته در کرمان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید عزت آبادی پور رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کرمان افزود: قرار است محصولات کشاورزی استان بر اساس اولویت و گام به گام در بورس کالا پذیرش شوند که پسته در صدر این محصولات است.

وی ادامه داد: در این رابطه، اتاق کرمان در زمینه تسهیل‌گری، ارائه آموزش، همکاری برای توسعه معاملات و عرضه محصولات در سامانه بورس کالای کشور ورود می‌کند اما هیچ وظیفه اجرایی ندارد.

عزت‌آبادی‌پور تصریح کرد: تالار عرضه پسته در بورس کالا، طی یک دوره زمانی کوتاه در محل اتاق کرمان، آغاز به کار می کند و پس از آن به صورت دائم در کارگزاری‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

عضو هیات رئیسه اتاق کرمان ادامه داد: اتاق همکاری های لازم را با بورس برای استفاده بیشتر و بهتر از ابزارها و امکانات بازار سرمایه انجام می دهد که البته این موضوع مورد انتظار فعالان اقتصادی استان است.

وی گفت: عرضه کالا در بورس، شفافیت و کاهش واسطه ها را در پی دارد که از این طریق محصولات کشاورزی با قیمت منصفانه و واقعی به فروش خواهند رسید.

عزت آبادی پور، با اشاره به پتانسیل های بخش کشاورزی استان به ویژه در دو محصول پسته و خرما و حضور نداشتن این محصولات در بازار سرمایه، بیان کرد: با فعالیت این سامانه، امکان عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی استان به خریداران داخل و خارج کشور فراهم می شود که امیدواریم تجار و بازرگانان از آن استقبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.