خرم آباد - استاندار لرستان گفت: قرار است دو هزار و ۵۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی کشور در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شود

برخی دستگاه ها برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی کارشکنی می کنند

به گزارش قدس آنلاین،  استاندار لرستان صبح شنبه در جلسه ستاد تحقق اقتصاد مقاومتی با موضوع رونق تولید و توسعه سرمایه‌گذاری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: قرار است دو هزار و ۵۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی کشور در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شود که برای به اتمام رسیدن و تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان لرستان به حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هوشنگ بازوند افزود: جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان راهی جز ورود بخش خصوصی به آن‌ها وجود ندارد، زیرا دولت به دنبال این نیست که از محل پروژه‌های عمرانی منبع درآمدی برای خود کسب کند بلکه به دنبال این است که با جذب سرمایه‌گذار زمینه تکمیل این پروژه‌ها که ارزش آن‌ها حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است را فراهم کند.

وی اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اقتصادی استفاده نکردن از پروژه‌های نیمه‌تمام است که استان لرستان نیز با این گرفتاری روبه‌رو است بنابراین برای رفع این مشکل باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار بود.

استاندلر لرستان با اشاره به اینکه برای واگذاری پروژه‌های استان لرستان به بخش خصوصی مقاومت‌هایی از سوی بدنه کارشناسی دستگاه‌ها وجود دارد،  اظهار داشت: این مقاومت‌ها در استان به‌وضوح مشاهده می‌شود بنابراین به‌منظور عبور ازاین‌گونه مسایل لازم است مدیران شخصاً خود به موضوع ورود  کنند و در صورتی‌که این پروژه‌ها روی‌هم تلنبار شوند رقم بالاتری برای تکمیل آن‌ها نیاز است.

وی تاکید کرد: حدود ۱۳۵ کیلومتر از راه‌آهن دورود به اندیمشک در حوزه استحفاظی استان لرستان است که حدود ۳۸ کیلومتر آن در دولت قبل بازسازی‌شده و در دولت یازدهم ظرف مدت سه سال اخیر ۹۵ کیلومتر دیگر آن بازسازی‌شده است.

وی تصریح کرد: هزینه بازسازی هر کیلومتر از راه‌آهن قدیمی استان لرستان حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و این در حالی است که در نیمه دوم سال ۹۲ و نیمه اول سال ۹۳ شاهد خروج بسیاری از واگن‌های قطار در این مسیر بودیم که این مشکل با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی برطرف شد.

استاندار لرستان  ادامه داد: بازسازی ۱۴ کیلومتر دیگر از راه‌آهن دورود به اندیمشک باقی‌مانده که لازم است پیگیری‌های لازم جهت بازسازی آن در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.