درحالی‌که گزارش‌ها از بیماری روانی کهنه‌سرباز عامل تیراندازی در فرودگاه فلوریدای امریکا حکایت دارد، مقامات امریکایی از احتمال اعدام وی خبر می‌دهند.

احتمال اعدام کهنه‌سرباز عامل تیراندازی در فرودگاه فلوریدای امریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، استبان سانتیاگو، جمعۀ گذشته در فرودگاه شهر فورت لادِردِیل مسافران را به رگبار بست. در این حادثه ۵ تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. وی بلافاصله دستگیر شد و تحت بازجویی پلیس قرار دارد.

وزارت دادگستری امریکا، شنبه‌شب اعلام کرد سانتیاگو به خشونت مسلحانه در فرودگاه بین‌المللی متهم شده است که مجازات اعدام یا حبس ابد را به دنبال خواهد داشت.

ویلفرِدو فرِر، دادستان منطقۀ جنوبی فلوریدای امریکا گفت: «دادستان‌های فدرال، روز شنبه استبان سانتیاگو را به حملۀ مسلحانه با سلاح گرم و اقدام خشونت‌آمیز در یک فرودگاه،  متهم کرده‌اند.»

بر اساس قوانین امریکا، فردی که متهم به حملۀ مسلحانه با سلاح گرم در مجامع عمومی شده، در صورت محکومیت، با مجازات اعدام یا حبس ابد مواجه خواهد شد.

مسافران هراسان از نزدیک محل تیراندازی در فرودگاه شهر فورت لادِردِیل در ایالت فلوریدای امریکا می گریزند. ۱۷ دی ۱۳۹۵ (عکس از آسوشیتدپرس)

بستگان سانتیاگو می‌گویند که وی پس از بازگشت از جنگ عراق از مشکلات روانی رنج می‌برد و تحت درمان بود.

پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) همچنان در حال بازجویی از سانتیاگو و ارزیابی وضعیت روانی وی است تا انگیزۀ او را از این حمله دریابد.

سانتیاگو که از کهنه‌سربازان جنگ عراق است به مقامات اف‌بی‌آی گفته بود که دولت ذهنش را کنترل می‌کرده و او را مجبور کرده بود ویدئوهای داعش را تماشا کند.

ماریا رویز ریورا، عمۀ این مظنون ۲۶ ساله گفت سانتیاگو پس از خدمت در عراق «عقلش را از دست داده بود» و به دلیل بیماری روانی مدتی را در بیمارستان بستری شده بود.

هرنان ریوِرا، دایی سانتیاگو نیز گفت: «وقتی از عراق آمد، حال خیلی خوبی نداشت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.