یکی از مقامات کنسولگری امریکا در حملۀ یک مرد مسلح در غرب مکزیک زخمی شد.

 حمله به یک مقام کنسولگری امریکا در مکزیک

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپرس تی وی، ‌ کنسولگری آمریکا در مکزیک روز شنبه تصاویری را منتشر کرد که در آن فرد مهاجم منتظر فرصتی برای حمله به خودرو مقام کنسولی این کشور است.  

این مقام کنسولگری امریکا سوار بر خودرو، در حال خروج از یک پارکینگ بود که هدف گلولۀ فرد مسلح قرار گرفت.

این حمله روز جمعه (۱۷ دی ۱۳۹۵) در شهر گوادالاخارا Guadalajara در غرب مکزیک روی داد.

منابع پزشکی و  بیمارستانی مکزیک حال جسمانی مقام کنسولی آمریکا را مساعد اعلام کردند.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرده است در ازای دریافت اطلاعات دربارۀ فرد تیرانداز، مبلغ ۲۰ هزار دلار پاداش می‌دهد.

دفتر دادستانی کل مکزیک نیز با صدور بیانیه‌ای، زخمی شدن یک مقام کنسولگری امریکا را در اثر شلیک گلوله از سوی یک مرد مسلح تأیید کرده و افزوده است وضعیت جسمانی وی خوب است.

منابع و رسانه‌ها به جزئیات دیگر از جمله مشخصات فردی و سمت این مقام کنسولی اشاره‌ای نکرده‌اند و انگیزۀ این حمله نیز تاکنون مشخص نشده است.

دادستانی کل مکزیک در این بیانیه از تماس مقامات این کشور با سفارت و کنسولگری امریکا برای یافتن موقعیت مکانی مهاجم خبر داده است.

سفارت امریکا نیز با صدور بیانیه تأکید کرده است: «امنیت و ایمنی کارکنان ما در خارج از امریکا ازجمله اولویت‌های اول ما به شمار می‌آید.»

سفارت امریکا همچنین در این بیانیه از همکاری نزدیک خود با نیروی امنیتی مکزیک درباره این موضوع خبر داده است.

این نخستین بار نیست که یک مقام آمریکایی در مکزیک هدف حمله قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، در دو حملۀ هم‌زمان در شهر سئوداد جوآرز در شمال مکزیک، یک مقام کنسولگری امریکا به همراه شوهرش و همسر یکی دیگر از مقامات کنسولگری کشته شدند.

ارتورو گالگوس که گفته می‌شود سرکردۀ باند باریو ازتکا است، به ایالات‌متحده تحویل داده شد و در آنجا به اتهام صدورِ دستورِ قتلِ لسلی ان انریکه، شوهرش و مرد دیگر، به حبس ابد محکوم شد.

یک سال بعد، افراد مسلح از یک کارتل مواد مخدر موسوم به «زتاس» به خودروی حامل دو تن از مأموران نیروی مهاجرت و گمرک آمریکا در ایالت شمالی سن لوئیس پوتوسی تیراندازی کردند که در اثر آن یکی از افسران کشته شد.

در سال ۲۰۱۲ نیز دو مقام دولتی امریکا که بر اساس گزارش‌ها از نیروهای سیا بوده‌اند، به همراه یک تفنگدار مکزیکی، هنگام حرکت در ایالت مورلوس در مکزیک، هدف گلولۀ افسران پلیس فدرال قرار گرفتند و زخمی شدند.

در ابتدا ۱۴ افسر به سوءقصد و تلاش برای قتل متهم شدند اما بعد به اتهام سوءاستفاده از اختیارات خود و استفاده از زور و نیروی بیش‌ازحد، محاکمه شدند.

در پرونده‌ای دیگر نیز که در سال ۱۹۸۵ باعث شکاف و اختلاف میان دولت امریکا و مکزیک شد، یک مأمور مخفی امریکا به نام هنریک کی‌کی کامارنا توسط کارتل مواد مخدر گوادالاخارا شکنجه و کشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.