کاشمر- فرمانده انتظامی کاشمر از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان خبر داد.

عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، ‌سرهنگ ابوالقاسم باقری اظهارکرد: در پی رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا متوجه صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی شدیم که به دلیل انتشار تصاویر مستهجن و غیر اخلاقی، شناسایی هویت عامل انتشار تصاویر در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان کاشمر قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه مسیر شناسایی عامل انتشار این تصاویر، کارشناسان با هماهنگی قضایی مکان متهم را شناسایی کردند که پس از بررسی‌های لازم مشخص شد متهم به دلیل تغییر محل کار به شهرهای جنوبی کشور عزیمت کرده که با پیگیری‌های بعدی متهم شناسایی شده دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

فرمانده انتظامی کاشمر ادامه داد: متهم که مردی ۳۴ ساله بود در رویارویی با ادله فنی به جرم خود که انتشار تصاویر غیر اخلاقی بود اعتراف کرد و گفت، هرگز فکرش را نمی‌کردم پلیس قادر به شناسایی من باشد و با توجه به اینکه شنیده بودم هرچقدر تعداد بازدیدهای صفحه‌ای که ایجاد کرده‌ام بیشتر باشد قادر خواهم بود درآمد بالایی از آن کسب کنم و من با انگیزه افزایش تعداد بازدید کننده از تصاویر غیر اخلاقی و مستهجن استفاده کردم و هم اکنون از کار خود بسیار پشیمانم.

سرهنگ باقری به کاربران شبکه‌های اجتماعی در خصوص استفاده صحیح از امکانات موجود در حوزه فضای سایبر هشدار داد و گفت: کاربران قبل از هرگونه اقدام و انتشار محتوا در این فضا تبعات آن را سنجیده و مراقب افعال خود باشند تا مجرم شناخته نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.