کره شمالی می‌گوید، قادر است موشک بالستیک قاره پیمای خود را در هر زمانی از منطقه‌ای که رهبر این کشور تعیین کرده، به صورت آزمایشی شلیک کند.

پیونگ یانگ می‌تواند در هر زمانی موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  رویترز، پیونگ یانگ ضمن اعلام آمادگی برای شلیک آزمایشی  موشک بالستیک قاره پیما از منطقه ای که کیم جونگ اون رهبر این کشور تعیین کرده، به این مساله اشاره داشته است که سیاست خصمانه آمریکا علت اصلی برنامه توسعه تسلیحات کره شمالی است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، در نطق تلویزیونی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی، اعلام کرد که کشورش در «مراحل پایانی» توسعه‌ موشک بالستیک قاره‌پیما قرار دارد.

کیم گفت: «ما در آخرین مراحل پیش از پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره‌پیما هستیم.»وی افزود، پیونگ‌یانگ در سال 2016 «یک قدرت هسته‌ای شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: موشک بالستیک قاره پیما در هر زمان و مکانی که توسط رهبر کشور تعیین شود، شلیک خواهد شد.

آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که کره شمالی به پیشرفت کیفی در قابلیت های موشکی و هسته ای دست یافته است.

کارشناسان نظامی اعلام کرده اند که گرچه کره شمالی احتمالا به آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما نزدیک شده است ولی هنوز چند سال زمان نیاز خواهد بود تا این سلاح را تکمیل کند.

زمانی که این موشک به طور کامل تولید شود، کره شمالی می تواند خاک آمریکا را تهدید کند.دونالد ترامپ در واکنش به برنامه موشک های بالستیک کره شمالی گفت: کره شمالی نخواهد توانست یک سلاح هسته ای را که قادر به رسیدن به خاک آمریکا باشد، کامل کند. این مساله اتفاق نخواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.