مشهد- رئیس کمیسیون حمل و نقل شهرداری مشهد درباره دلایل معطلی ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل شهری که چند هفته پیش از آنها رونمایی شد، گفت: برخی از کارخانجات تولیدکننده این اتوبوس‌ها، مانند چوپان دروغگو هستند و بر مبنای حرف و قول آن نمی‌توان از قبل فراخوان واگذاری اتوبوس‌ها را انجام داد.

حکایت اتوبوس های مشهد و چوپان دروغگو

به گزارش قدس آنلاین، عامری فرد به قدس آنلاین گفت:  این در حالی است که لایحه نحوه واگذاری این اتوبوس‌ها قبل از آنکه رونمایی از آنها صورت بگیرد به شورای شهر آمد و روش‌های واگذاری آنها به منظور برون سپاری مورد بررسی قرار گرفت و دو راهکار خود مالکی و شرکتی پیشنهاد گردید.

وی تصریح کرد: اگر در شرایط کنونی ما سریعا این اتوبوس‌ها را وارد فرآیند حمل و نقل عمومی می‌کردیم، شرکت‌ها آنها را به عنوان اتوبوس‌های دست دوم از ما قبول می‌کردند و این از حیث هزینه و منافع، به صلاح شهروندان نبود.

عامری فرد اظهار داشت: در حال حاضر کمیسیون در حال بررسی است که نوع قرارداد واگذاری را انتخاب و تایید کند که به صلاح شهروندان باشد و کمترین ضعف‌ها و هزینه‌ها را برای آنها در پی داشته باشد و بعد از آن شهرداری طبق تکلیفی که بر عهده دارد باید از طریق فراخوان از شرکت‌های متقاضی دعوت به عمل آورد که در مناقصه شرکت کنند و به شرکتی که برنده مناقصات شود این واگذاری صورت بگیرد.

عامری فرد افزود: این اطمینان به شهروندان داده می‌شود که نهایت دغدغه برای تحویل این اتوبوس‌ها به یک شرکت مطمئن که توانایی ارائه خدمات مناسب را داشته باشد در بدنه کمیسیون و شورای شهر وجود دارد، از طرفی قصد داریم با یک نهضت سراسری و خرید در حدود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر، ناوگان اتوبوس رانی شهر مشهد را بازسازی نماییم.

وی در خصوص تعطیلی ادامه دار پارکینگ‌های مکانیزه نیز گفت: ما وارث پارکینگ‌هایی هستیم که بعد از تنها ۵ سال کار در حالی که هنوز سرپا هستند، تنها برای بحث تأمین ایمنی یکی از آنها در حدود ۴۰۰میلیون تومان در خواست شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شهرداری مشهد تصریح کرد: شرکتی که با شهرداری تعهد داشته است، الان به تعهد خود پایبند نیست و برای تامین امنیت این پارکینگ‌ها مبالغ هنگفتی را از شهرداری مطالبه می‌نماید، از طرفی ما نیز قصد نداریم با سهل انگاری و بی‌تفاوتی از کنار این موضوع عبور کنیم و اجازه نخواهیم داد که کوچکترین خطری، وسایل و جان شهروندان و زائران را تهدید نماید و بازسازی کامل این پارکینگ‌ها به همراه تأمین ایمنی آنها هدف اصلی و غایی کمیسیون حمل و نقل می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.