امروز مصادف است با واقعه خونین «چهارشنبه سیاه در اهواز» روزی که مأموران رژیم شاه‌ هموطنان اهوازی را که به شکرانه فرار شاه در خیابان‌ها و حسینیه اعظم این شهر جمع شده بودند به گلوله بستند.

جای «چهارشنبه سیاه اهواز» در تقویم رسمی کشور خالی است

قدس آنلاین -تاریخ به یاد دارد یک روز پس از خروج شاه از کشور برخی از نظامیان در اهواز به همراه تانک‌ها و ادوات نظامی از پادگان‌ها به خیابان‌ها ریختند و به حمایت از شاه پرداختند و خواستار بازگشت شاه بودند.

آنان با ورود به خیابان‌های نادری، پهلوی، سی‌متری، رضاشاه و هجوم به حسینیه اعظم و دانشگاه‌ جندی‌شاپور به سوی مردم حمله کردند و در این حادثه ده‌ها نفر را کشته و زخمی کردند.

حادثه چهارشنبه سیاه اهواز جزء یکی از حوادث مهم و اثرگذار تاریخ انقلاب به شمار می‌رود.

به همین منظور آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه گذشته با یادآوری حادثه ۲۷ دی سال ۵۷ اهواز، این روز را به عنوان یک رویداد ملی معرفی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حادثه «چهارشنبه سیاه اهواز» باید در سطح کشور به صورت ملی گرامی داشته شود، گفته بود: «حادثه چهارشنبه سیاه اهواز در تاریخ انقلاب جمهوری اسلامی ایران روز مهم و اثرگذاری بود و براین اساس باید همه ساله گرامی داشته شود. »

در همین رابطه کارشناس اجرای مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: امام جمعه اهواز یادآوری شایسته‌ای کرد و بزرگداشت چنین روز تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اقبال مهدوی می‌افزاید: بتازگی شورای فرهنگی عمومی اهواز در جلسه ای پیشنهاد گرامیداشت سالگرد این روز را با عنوان «روز اهواز» به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده است.

وی اظهار می‌دارد: امید می‌رود این موضوع پس از طی مراحل و صلاحدید مراجع ذی ربط مصوب شده و در تقویم رسمی کشور جای بگیرد.

وی تصریح می‌کند: شهرها و روستاهای کشور خاطرات زیادی را از دوران انقلاب اسلامی در سینه دارند و حادثه ۲۷ دی ۵۷ اهواز در یاد و خاطره مردم این شهر هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی حادثه «چهارشنبه سیاه اهواز» را حاصل مقاومت مردم این شهر عنوان می‌کند و می‌گوید: یادآوری هرساله چنین حادثه‌ای آثار ارزنده‌ای برای مردم و بخصوص جوانان این شهر به دنبال دارد.

اقبال مهدوی تصریح می‌کند: جوانان اهواز باید بدانند که پدران و مادرانشان در دوران انقلاب چه جانفشانی‌ها و رشادت‌هایی از خود بجای گذاشتند تا نهال انقلاب به ثمر بنشیند.

وی می‌افزاید: یاد آوری مقاومت‌ها و رشادت‌های مردم اهواز در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای نسل نو از وظایف همگان است.

 کارشناس اجرای مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان خاطرنشان می‌کند: همزمان با سالروز حادثه «چهارشنبه سیاه اهواز» مراسمی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در حسینه اعظم اهواز برپاست و از عموم برای حضور در این مراسم دعوت می‌شود.

خبرنگار: علیرضا لعل اکبری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.