بجنورد- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: بانک های عامل باید در خصوص روند اعطای تسهیلات به متقاضیان توضیحات شفافی داشته باشند.

روند ارائه تسهیلات به متقاضیان باید شفاف باشد
به گزارش قدس آنلاین، محمود دلپسند در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: ارتقاء و رونق تولید در استان نیازمند تعامل بانک ها در پرداخت تسهیلات است.
وی افزود: روند اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران باید شتاب گیرد و در بازه ی زمانی دو هفته ای ایرادات و اشکالات متقاضیان برطرف و تسهیلات ارائه گردد.
وی ادامه داد: بنا بر گزارشات اعلام شده برخی بانک ها اعطای تسهیلات خود را مشروط بر بازپرداخت بدهی های گذشته متقاضیان می دانند و این در حالی است که این امر روند اعطای تسهیلات را کند می کند.
وی تاکید کرد: مدیران عامل بانک ها باید با بکار گیری ساز و کارهای قانونی برای حمایت از تولید در خصوص تعیین تکلیف بدهی های گذشته این واحدها همکاری کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی افزود: در بررسی و ارائه تسهیلات طرح های تولید بانک ها نباید تنها محدوده ی جعرافیایی استان را در نظر بگیرند چرا که برخی مواد خام و اولیه برخی کارخانجات و واحدهای تولیدی از سایر استان ها و در برخی موارد خارج از کشور تهیه می گردد و بنابراین این محدودیت جغرافیایی از نگاه مدیران بانکی باید کنار گذاشته شود.
گفتنی است در این نشست، آخرین وضعیت اعطای تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی که به بانک های صادرات، سینا، کشاورزی،رفاه، پارسیان و تجارت معرفی شده بودند بررسی شد و مشکلات موردی برای رد این درخواست ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.