خرم آباد- وزیر کشور گفت: طرح روش‌های نوین آبیاری و کشت هیدروپونیک در لرستان اجرا و در کل منطقه تسری داده شود.

روش‌های نوین آبیاری و کشت هیدروپونیک در لرستان اجرا می شود

وزیر کشور گفت: طرح روش‌های نوین آبیاری و کشت هیدروپونیک در لرستان اجرا و در کل منطقه تسری داده شود.

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه کشت و صنعت خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از طرح 500 هکتار روش‌های نوین  آبیاری بازدید شد که طرحی مؤثر در صرفه‌جویی و کاهش راندمان آب در محصول است.

وی افزود: از سیاست‌های دولت  است که این موضوع را با توجه به خشکسالی و کمبود آب تقویت کند، تسهیلات، منابع خوب و  ارزان‌قیمت و در برخی موارد به‌صورت رایگان در اختیار کشاورزان  قرار می‌دهد.

وزیر کشور عنوان کرد: طرح کشت هیدروپونیک نیز مورد بازدید قرار گرفت که شاید حدود 10 برابر افزایش محصول و بیش از 90  درصد راندمان آب را دارد و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است چراکه هم  توسط پیمانکاران ایرانی ساخته می‌شود و هم از ظرفیت‌های تکنولوژیکی خارج از کشور استفاده می‌شود که هم درون‌زا و هم برون‌نگر است.

وی بیان کرد: برای بازار این محصولات قرارداد بسته‌شده که صادر شود و درون‌زایی و برون‌نگری کاملاً رعایت شده و می‌تواند جذب نیرو داشته باشد و در سال حدود 10 ماه محصول می‌دهد بنابراین می‌تواند در اقتصاد این منطقه مؤثر باشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری استاندار و  جهاد کشاورزی این طرح‌ها الگوهایی باشند که بشود در کل منطقه تسری داد چراکه ظرفیت این اقدام وجود دارد و دولت نیز کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گام‌های بسیار خوبی در استان برداشته می‌شود و این کشت مبتنی بر تکنولوژی با محصولات کیفی و ازنظر کمی نیز حدود 10 برابر تولید دارد که می‌تواند در سطح درآمد روستائیان وزندگی آن‌ها مؤثر باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.