خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ریزش ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش‌نشانان گفت: مسئولان ننشینند و بعد که اتفاق دوباره‌ای افتاد به فکر بیفتند بلکه باید پیشگیری کنند.

آتش نشانان همیشه درخط مقدم ایثارند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه گفت: تقوی سرمایه انسانها است و کسی که تقوا ندارد فقیر حساب می آید.

وی افزود: یاد قیامت و نتایج اعمال در پایان کار به انسان بصیرت می دهد، انسان را فعال می کند و از تنبلی و کسالت دوری می دهد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: همچنین این مساله به انسان هشدار می دهد که نتیجه کارها را به خودش می دهند و هر کاری کند سفره ای برای خودش پهن کرده است در واقع عمل انسان نشان دهنده جزای انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه کهف گفت: در آیه ۴۹ این سوره امده است در روز قیامت کتابی وضع و دادگاه عدل الهی مستقر می شود و تمام پرونده های خلیئق مورد بررسی قرار می گیرد، آنهایی که پرونده خوبی ندارند و در هر صفحه چندین گناه، جرم، دروغ، تقلب، دل شکستن، آزار به دیگران و ظلم نوشته شده است، نگران هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت : براساس تحلیل آیت الله طباطبایی در کتاب تفسیر المیزان خدا در روز قیامت سه نوع پرونده به اهل محشر ارائه می دهد یکی پرونده کل بندگان در همه نسل ها، دیگری پرونده هر امت و سوم پرونده های شخصی افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: خداوند در این پرونده ها به گناهان کوچک و بزرگ انسانها توجه می کند و در تحلیل آیت الله طباطبایی آمده است که چرا گناهان صغیر مقدم بر گناهان کبیر است؟ دلیل آن هم این است که خداوند می گوید شما گناهان کوچک را کوچک نشمارید.

وی افزود: در روز قیامت گناهانی که به حساب نمی آوریم متوجه ما می شود شاید خودمان یکسری از آنها را حساب نکنیم اما خداوند همه آنها را در نظر دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت : روز قیامت چیز جدیدی را نمی بینیم بلکه آنچه که عمل کرده ایم پیش روی مان ظاهر می شود، برای مثال ثواب نماز جمعه به اندازه حج است و در روز قیامت نماز جمعه را به شکل حج می بینیم و آنهایی که اهل فتنه هستند تنورها و گودالهای آتشین خود را حاضر خواهند دید.

* آتش نشانان همیشه درخط مقدم ایثارند

 امام جمعه موقت تهران با تسلیت به خانواده های بازمانده شهدای آتش نشان گفت : آتش نشانان همیشه درخط مقدم ایثارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه غم بار خیابان جمهوری افزود: مومن به مومن عاطفه دارد و این برادران آتش نشان همیشه در صحنه حضور دارند، سنگرنشین هستند و با آب و آتش و خطر درگیرند.

وی ادامه داد : برادران آتش نشان جانشان در خطر است و وقتی بیرون می روند زن و بچه هایشان نمی دانند که سالم برمی گردند یا خیر و آنها همیشه در این حوادث جانشان در خطر است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: متاسفانه از تعدادی از این افراد هنوز خبری نیست، به خانواده افرادی که در این حادثه شهید شده‌اند، تسلیت می گوییم و امیدواریم خداوند درگذشتگان را با شهدا محشور کند.

وی ادامه داد: آتش نشانان همیشه در خط مقدم ایثارند و مسئولان باید از تکرار اینگونه  حوادث پیشگیری کنند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مسئولان ننشینند و بعد که اتفاق دوباره ای افتاد، به فکر بیفتند بلکه باید پیشگیری کنند.

وی گفت: به مسئولانی که در این دو روز اخیر بودند، می گویم که اینها عبرتی است که باید پیشگیری شود و همیشه باید مجهز بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما همیشه دشمن بیرونی و درونی داریم و مسئولان باید برای روبرو شدن با بحران های داخلی مثل سیل و زلزله و مانند ان آماده باشند و باید همیشه همه حوادث را رصد کنیم و در هر میدانی سلاح لازم را در اختیار داشته باشند تا خطر را دفع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت : بعضی از افراد هنوز در این مکان گرفتار هستند که اگر زنده هستند انشاء الله پیدا شوند و به خانواده هایشان برگردند و اگر شهید شدند خدا به خانواده هایشان صبر دهد و با شهدا محشور شوند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت : دهه فجر به فرموده راحل، انفجار نور و تجلی قدرت ایمان و معنویت بود که از آستین ملت ایران بیرون آمد.

وی افزود: این انقلاب غرب را لرزاند و شرق را حیران کرد و معجزه ای را خلق کرد، این انقلاب که در دهه فجر به پیروزی رسید، معجزات و کرامات فراوانی داشته است و دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: دهه فجر قدرت ایمان و معنویت و قدرت ولایت است.

وی ادامه داد: یک رژیم مرتجع و مجهز به همه امکانات امنیتی و با وجود ساواک خشن و بی رحم که نفسها را خفه کرده بود و در یک خفقان حرکت را از آنان گرفته بود، از پا درآمد و انقلاب به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت تهران گفت: برداشتن این حکومت مرتجع و متکی به قدرتهای بزرگ از رهاوردهای انقلاب اسلامی بود

وی ادامه داد: در آن روزها جهان دو قطبی بود و شوروی و آمریکا دو قطب جهان بودند و برای همه ملت ها این باور پیش آمده بود که بدون اتکا به این دو قطب نمی توانند حیات داشته باشند ولی انقلاب آمد و راه نو را که بدون شرق و غرب بود، انتخاب کرد و نتیجه گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: رویکرد نه شرقی و نه غربی،   میوه شیرینی بود که بشریت تجربه نکرده بود.

وی ادامه داد: انقلاب به پیروزی رسید و بنای مستحکم و پناهگاه امنی را پایه گذاری کرد، شاه بیرون رفت و وابستگی از بین رفت و انقلابی که رنگ و روی مردمی را در پی داشت به روی کار آمد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: خود مردم در این انقلاب، ایجاد کننده و موسس و پاسدار هستند و هم ولایت بر دلها حاکم است.

* برجام، برگ جنایت دیگری در پرونده سیاه آمریکا

خطیب نماز جمعه تهران رفتار امریکا در اجرای برجام را برگ جنایت دیگری در پرونده سیاه و ننگین آمریکا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به یک ساله شدن برجام گفت : برخی همچنان در این باره شعار می دهند اما مردم واقعیات را می دانند و در این موضوع برگ جنایت دیگری بر پرونده ننگین آمریکا افزوده شد.

وی تصریح کرد: کسانی که آمریکا را بزک و ابراز خوش بینی می کردند و بسیار دلگرم به سراغش می رفتند، وعده داده بودند که با برجام مشکلات اقتصادی کشور و همه نیازهای مردم رفع می شود و بنا بود یک سال قبل همه تحریم ها برداشته و رفع مشکلات آغاز شود اما با گذشت یک سال رکود اقتصادی، بیکاری جوانان و تعطیلی مراکز تولیدی ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: طرف مقابل نه فقط تحریم ها را بر نداشته است بلکه تحریم های جدید نیز افزوده شد به همین علت مردم ما حق دارند که همچنان شعار "مرگ بر آمریکا" سر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه تهران حفظ اعتماد مردم به نظام اسلامی در ۴ دهه اخیر را از معجزات و کرامات انقلاب اسلامی دانست.

وی گفت: بسیاری مواقع یک سال پس از وقوع انقلاب ها، مردم کنار زده می شوند و بانیان انقلاب انزوا در پیش می گیرند، گروه های جدید حاکم و با تغییر هویت انقلاب ها، آرمان ها عوض می شوند اما انقلاب ما با امامت ولی فقیه آغاز شد و امت زیر این پرچم شهید و جانباز دادند و شکنجه شدند اما به استقامت خود ادامه دادند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم با همه چالش ها به ویژه با فتنه ۸۸ مقابله کردند و با آنکه در این مدت مسئولان مختلف دچار فراز و نشیب و افراط و تفریط شدند و دولت ها نیز گاهی در این خط و آن خط بودند، اما مردم همواره با صلابت در خط امام و رهبری باقی ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: مردم همواره در همه دوره های انتخابات پای صندوق های رأی سرافرازانه حضور یافتند و هر سال با حضور در دو راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس همبستگی و وابستگی خود را به نظام و ولایت فقیه اعلام کردند و همچنان بالنده، توفنده، پرخروش، مستحکم و دشمن شکن در صحنه حاضرند و تا ظهور حضرت مهدی (عج) انشاالله این حضور ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه تهران با تسلیت اعدام سه جوان شیعه بیگناه انقلابی بحرینی تصریح کرد : این رژیم پلید، خونخوار، وابسته، ضعیف و پوسیده از ابتدا نیز مشروعیت نداشت، حق رأی را از ملتش سلب کرده است در حالی که ملت بحرین مانند کشورهای دیگر صرفاً می خواهند رأیشان نافذ باشد که این مبتنی بر حقی است که دنیا شعارش را می دهد و آن اعتماد به رأی مردم است.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: حکومت بحرین حکومتی تحمیلی بر این ملت است که برای ادامه حیات ننگینش مدام مردم را سرکوب می کند و زندان هایش پر از علما، متدینین و مردم آزاده بحرین است و آنان را شکنجه می کند و حتی به طور فجیع به قتل می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: حکومت بحرین این سه جوان را نیز به قتل رساند و حتی اجساد مطهر آنان را به خانواده هایشان نداد اما لباس هایشان را برای آنان فرستاد تا بر زخم مجروح قلب هایشان نمک بپاشد.

وی تاکید کرد: این نظام وابسته مطمئن باشد که ظلم پایه های قصر ننگینش را سست تر و این خون ها، عمر حکومتش را کوتاهتر می کند؛ مردم مومن و متکی به خداوند بحرین با الگو گرفتن از استقامت ایرانیان که شاه ظالم را بیرون کردند حکومت ننگین خود را این دولت سلطنتی غیرقانونی ساقط خواهند کرد و پیروز خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران با تکریم شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام چند دوره رئیس مجلس، رئیس جمهور، عضو شورای انقلاب و جزو مجاهدان تراز اول دوران ستم شاهی بود که رحلتش را به مقام معظم رهبری، مردم و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می گوییم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم افزود : حضور مردم در تشییع پیکر این روحانی و عالم سفر کرده شبیه بصیرتی بود که مردم در ۹ دی از خودشان نشان دادند و با حرکت فراگیر ملی در راهپیمایی آن روز در سال ۸۸ آقای هاشمی را حفاظت کردند و الا در آن مرحله دیگر چیزی باقی نمی ماند.

وی تصریح کرد: مردم هم در آن راهپیمایی حفاظت کردند و هم در مراسم تشییع، زیرا عده ای دندان تیز کرده بودند که با سوءاستفاده از مراسم آقای هاشمی حرکت جریانی کنند اما حضور فراگیر مردم آنچنان خداپسند بود که به هیچ کس مجال فتنه نداد و نگذاشتند دشمنان، آن مرحوم را مصادره کنند.

خطیب نمازجمعه تهران، حضور باشکوه مردم در تشییع مرحوم هاشمی رفسنجانی را بصیرت  و حرکت بهنگام مردم دانست که عزت و سرافرازی برای نظام و حمایت از ولایت و قدردانی از زحمات دوران دفاع مقدس و مجاهدت آن عزیز سفر کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین پیام مقام معظم رهبری درخصوص درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را پیام فوق العاده این حکیم فرزانه، بصیر دوران و چشمه بصیرت دانست که نگذاشتند حقی از آن مرحوم ضایع شود و از گذشته ها، عواطف و خدمات آقای هاشمی یاد کردند و نگذاشتند به دست فراموشی سپرده شود.

وی همچنین با قدردانی از اقدام رسانه ملی در پوشش مراسم مرتبط با درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : رسانه ملی در این باره مانند دوران انتخابات و دیگر رویدادها با همه ظرفیت ایفای نقش کرد و هیچ چیز کم نگذاشت.

خطیب نمازجمعه تهران همچنین از متانت خانواده آیت الله هاشمی به ویژه برادران و فرزندانش که هیچ مجالی به دشمنان و مخالفان انقلاب ندادند و زیر پرچم ولایت حرکت کردند، قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین با اشاره به نزدیکی اجلاس مذاکرات آستانه ابراز امیدواری کرد این نشست که با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود در مسئله آتش بس اثرگذار باشد و شیعیان مظلوم و تحت محاصره فوعه و کفریا نجات یابند.

وی در پایان هم گفت : صلابت آمریکا شکسته و قدرتش رو به افول است، در این نشست هیچ نقشی ندارد و حال آنکه خود را کدخدا می دانست و فکر می کرد بدون او هیچ کاری نمی توان کرد در حالی که استحکام انقلاب اسلامی مدام رو به افزایش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.