به دلیل حرارت بالا و وجود اشتعال در زیر آوار کار آواربرداری با دقت بیشتری انجام می شود با این وجود همه مسیرها برای  دستیابی  به اجساد شهدای  آتش نشان و سایر مصدومان و تلاش برای  نجات جان محبوس  شدگان  این حادثه بررسی می شود .

بخشی از تلفات پلاسکو ناشی از آموزش ندیدن مردم است

گروه جامعه-محمود مصدق:مهندس مهدی چمران در نشست فوق العاده شورای شهر تهران که مقابل پلاسکو  و ساختمان پروانه برگزار شد در پاسخ به پرسشی در خصوص دلیل وقوع حادثه پلاسکو گفت:دلایل و ریشه های وقوع این حادثه در جلسات آینده شورا  مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس شورای شهر تهران افزود:ما در این جلسه تلاش کردیم تا زمینه تامین امکانات مورد نیاز آتش نشانی را فراهم کنیم چرا که طبق گزارشات در جریان آواربرداری در دو روز نخست حادثه تعدادی از نردبان ها و بالابر های آتش نشانی آسیب دیده اند و باید بسرعت جایگزین شوند . 

محسن سرخو عضو شورای شهر تهران هم در حاشیه نشست فوق العاده شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت:به دلیل حرارت بالا و وجود اشتعال در زیر آوار کار آواربرداری با دقت بیشتری انجام می شود با این وجود همه مسیرها برای  دستیابی  به اجساد شهدای  آتش نشان و سایر مصدومان و تلاش برای  نجات جان محبوس  شدگان  این حادثه بررسی می شود .

وی با اشاره به این که دو جرثقیل 54 متری سازمان آتش نشانی در جریان آوار برداری دچار آسیب شده است،گفت : شورای شهر تهران تا کنون در خصوص مسایل آتش نشانی بویژه تامین تجهیزات مورد نیاز  این سازمان مصوبه داشته است که متاسفانه هیچ کدام از آن ها اجرایی نشده است که شورای شهر باید پیگیر  این موضوع باشد .

وی با بیان این که  شورای شهر قدردان آتش نشان های با غیرتی است  که با امکانات موجود تمام  توان فنی خود را برای  اطفای حریق و کنترل ابعاد این حادثه بکاربردند،تصریح کرد:برخی از شاهدان تعدادی از مغازه داران بخاطر اینکه آب به داخل مغاره نرود حاضر به ترک ساختمان  پلاسکو نبودند.در واقع برخی از تلفات نیروهای آتش نشانی ناشی از عدم آموزش مردم در مقابل حوادث اینچنینی است .

سرخو که همزمان عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی است  درباره بیمه بیکاری آسیب دیدگان حادثه پلاسکو گفت: طی جلسه ای که اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به صورت تلفنی داشتند تلفنی  مقرر شد تا سقف 4 هزار کارگر پلاسکو بیمه بیکاری خارج از نوبت دریافت کنند تا معیشت آن ها تامین شود. 

همچنین مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران از وجود حداقل 100 ساختمان تجاری به مانند ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت:اگر مسوولان مسوولیتی و اختیاری در این زمینه دارند بسم الله .

وی با تاکید بر این که  به جای متهم کردن دیگران باید کار انجام دهیم، تصریح کرد: روند تخریب و آواربرداری این ساختمان در حال پیگیری است .  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.