دبیر شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی پایتخت فرهنگی جهان اسلام با اشاره به برنامه‌های افتتاحیه پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: برنامه‌های مختلفی از ۴ تا ۷ بهمن برای میهمانان خارجی اجلاس بین‌المللی «مشهد ۲۰۱۷» تدارک دیده شده است.

رونمایی از تولیدات فرهنگی «مشهد ۲۰۱۷»

فرهنگ/ کهندل: دبیر شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی پایتخت فرهنگی جهان اسلام با اشاره به برنامه‌های افتتاحیه پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: برنامه‌های مختلفی از ۴ تا ۷ بهمن برای میهمانان خارجی اجلاس بین‌المللی «مشهد ۲۰۱۷» تدارک دیده شده است.

سعید سرابی توضیح داد: اختتامیه همایش بین‌المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، نشست مشترک مدیران مسؤول رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، برگزاری محفل نورانی شبی با قرآن، اکران فیلم سینمایی محمدرسول الله(ص)، کارگاه کتابت قرآن کریم، بازدید از اماکن متبرکه، موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی، بازدید از موزه و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، بازگشایی نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام و انتخاب کتاب سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام از جمله برنامه‌های چهار روز افتتاحیه این رویداد بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و تخصصی از مرحله طراحی محصولات فرهنگی این رویداد بین‌المللی، مشارکت داشته است، افزود: در این چهار روز از ۲۸ محصول فرهنگی هنری ویژه تولیدات مشهد ۲۰۱۷ رونمایی خواهد شد که این آثار توسط انجمن‌های فرهنگی و هنری و بهترین هنرمندان کشور در عرصه‌های خوشنویسی، معرق، تذهیب، عکس و هنرهای تصویری تولید شده است.

سرابی با بیان اینکه ۴۰۰ جلسه و کارگروه برای برنامه ریزی‌های مربوط به این رویداد بین‌المللی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ۸ کشور برای برگزاری «هفته مشهد» اعلام آمادگی قطعی کرده اند. هدف ما در این برنامه، فقط برگزاری چند برنامه نبوده است بلکه قرار است ظرفیت‌های مشهد به مردم جهان معرفی شود.

وی از برگزاری روز ملی فردوسی در ذیل برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ خبر داد و افزود: این روز به عنوان روز بزرگداشت زبان فارسی در تقویم کشورمان ثبت شده است و امسال جایزه بین‌المللی فردوسی هم به نخبگان فرهنگ و ادب در سطح بین‌المللی اعطا می‌شود . به گفته او، برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ به گونه‌ای خواهد بود که جهان اسلام به احترام مشهد به پا خواهد ایستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.