تبریز- رییس ستاد عمره‌ و عتبات دانشگاههای کشور از اعزام ۵۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی به عتبات خبر داد.

۵۰۰ هزار  دانشجو آذربایجانی به عتبات اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی بعد از ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه تبریز با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد عتبات عالیات کشور، اظهار کرد: در اولین مرحله پس از اخذ مجوز برای اعزام دانشجویان به سفر عمره و عتبات دو هزار نفر به عتبات اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام ۴۵ هزار نفر دانشجو به عتبات عالیات در سال ۹۵، افزود: در دوره پانزدهم بیش از ۸۰ هزار نفر جهت اعزام ثبت نام کرده‌اند که از این میان حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به قید قرعه انتخاب و اعزام می‌شوند.

رییس ستاد عمره‌ و عتبات دانشگاه‌های کشور یادآور شد: ثبت نام در پنج گروه پسران مجرد، دختران مجرد، متاهلین، اساتید و زوج‌های جوان صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: بالغ بر ۱۳ کاروان با جمعیت ۵۰۰ نفر از استان آذربایجان‌شرقی اعزام می‌شوند در حالی که تعداد ثبت‌نامی‌های دانشجویان این استان ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

فقیهی خاطر نشان کرد: بنا بر خیل عظیم درخواست‌ها علاوه بر ماه فروردین، اعزام ها در اردیبشت ماه نیز ادامه می یابد.

رییس ستاد عمره‌ و عتبات دانشگاههای کشور بیان داشت: دو هتل متمرکز در نجف و دو هتل متمرکز در کربلا جهت اسکان زائران دانشجو هماهنگ شده است.

وی ادامه داد: بخش اعظم اعزام ها به صورت هوایی و بخش اندک آن به صورت زمینی انجام می‌گیرد و بر اساس همکاری های بانک ملت به زائرانی که به صورت هوایی اعزام می‌شوند یک و نیم میلیون و به افرادی که زمینی اعزام می‌شوند یک میلیون تومان وام به عنوان تسهیلات اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از اتمام سفر نیز با دانشجویان ارتباط مستمر در قالب سفرهای زیارتی جهت مشرف شدن به قم انجام می‌پذیرد.

فقیهی شعار پانزدهمین دوره سفر دانشجویی عتبات عالیات را سبک زندگی فاطمی دانسته و بیشترین سهمیه اعزام مربوط به مناهلین و استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان عنوان کرد.

این مقام مسئول متذکر شد: تدابیر امنیتی به طور کامل اندیشیده شده و سازمان امنیت عراق همکاری کامل را با ما دارد به طوری که در هشت سال اعزام تا کنون هیچ مشکلی پیش نیامده است.

وی با اشاره به کاروان دانشجویی زیارت اربعین نیز تصریح کرد: برای ۲۶ هزار نفر از سربازان و آنان که به لحاظ نظام وظیفه محدودیت داشتند زمینه صدور مجوز خروج از کشور را فراهم کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.