مشهد- بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور استان خراسان رضوی با آمار جان باختن ۹۲۵ نفر در جاده های این استان در ۹ ماهه نخست سال جاری رتبه دوم تلفات جاده ای را دارد.

خراسان رضوی رتبه دوم تلفات سوانح جاده ای را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، براین اساس استان فارس با یک هزار و ۱۶۲ جان باخته و استان تهران با ۹۰۳ جان باخته رتبه های اول و سوم را دارند.

همچنین استان های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل با آمار مرگ و میر ۱۱۰، ۱۳۵ و ۱۶۴ نفر در این مدت کمترین تلفات جاده ای را داشتند.

در مجموع در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۲ هزار و ۷۵۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۳ هزار و ۹۷ نفر بود، ۲ و ۶ دهم درصد کاهش یافته است.

در این مدت ۲۶۳ هزار و ۹۰۴ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ و ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

در آذر ماه امسال نیز یک هزار و ۱۴۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ و ۹ دهم درصد کمتر شده است.

آمار مصدومان حوادث رانندگی در این ماه نیز ۲۶ هزار و ۳۷۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ و ۸ دهم درصدی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.