۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 496318

کمتر کسی است که این روزها بَنرِ- پارچه نوشته- مهربانی تهرانی ها را ندیده باشد ... و روی نوشته این بنر که از پاساژ کویتی ها آویزان شده، تمرکز نکرده و جملات همدردانه شان را نخوانده باشد. کمتر کسی است که میلیون ها بار به این رفاقت قدیمی لایک نداده باشد و با خود عمیق نشده باشد که ای وای، همسایه های بامرام چه ها که نمی کنند!

قدس آنلاین - همسایگی آداب دارد، این تلنگر عاشقانه ای است که کسبه بازار کویتی ها یادمان دادند و رسم مهربانی در مصائب را ریختند پای دوستان و همکاران شان.

چه شباهت بی اندازه ای است کار این بازاری های جوانمرد به کارِ کارستانِ آتش نشان ها. به آبی که آنها بر شعله های سرکش نشانه می روند و اینان، به حرارتی که قلب همسایه شان را سخت گداخته است.

پلاسکویی های مالباخته در این روزهای تلخ، بی شک خشنودند. ... هم به نیکی عزیزانی که در زمستان حادثه، پشت شان ایستاده اند و هم، به دیدن گنجی که نسوخته و زیر آوار تقدیر مدفون نشده... به احسان که زنده است و هنوز در همسایگی شان نفس می کشد.

حیف بود، بنرخوانی کنیم و ساده و بی صدا بگذریم از این حجم بهانه برای گریستن و دلشاد شدن و شاکر بودن ... پس دعا می کنیم پلاسکویی دیگر در تبِ واقعه نسوزد و هرچه سوختن است از عشق و شیدایی باشد ... گرچه برای اهل دل و کسبه مشتی و بامرامِ کویتی ها جز مدال داغِ "دم شما گرم" تحفه قابل دیگر در چنته مان نداریم.

+ پس از تحریر: در همین احوال، عکس پارچه نوشته دیگری در فضای مجازی منتشر شده که گویا از نمای بیرونی بازار زمرد در چهار راه تیردوقلو/ میدان خراسان آویزان شده که این یکی نیز هر بیننده را به وجد می آورد و زبان به ستودن می گشاید. کاسب های این بازار در ابراز همدردی با بازماندگان حادثه پلاسکو اعلام می کنند: 30  واحد تجاری/ یکساله صلواتی/ به یاد شهدا ... دم این نجیب زاده های بامرام  گرم!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.