کرمان- امام جمعه فاریاب با تأکید بر حذف ملاحظات سیاسی در حوزه کشاورزی این شهرستان گفت: مردم فاریاب اهل کار و تلاش هستند اما به حمایت بیشتر مسئولان نیاز دارند.

ملاحظات سیاسی از کشاورزی فاریاب حذف شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رفیعی صبح چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و گام دوم مثلث توسعه اقتصادی شهرستان فاریاب با بیان اینکه برگزاری ۳۵ درصد جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستان های مختلف استان کار دشواری است، اظهار کرد: مناطق جنوب استان کرمان محروم هستند و با اینکه هر روز شاهد شکوفایی منطقه هستیم، هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه توانمندی های مردم و حضور مدیران کوشا در استان فرصت های خوبی را برای محرومیت زدایی در اختیار ما قرار می دهد، ادامه داد: اقتصاد مردم فاریاب از محل کشاورزی و معادن است و به دلیل نبود شیوه های نوین در کشاورزی، شاهد مصرف زیاد آب هستیم.

امام جمعه فاریاب تصریح کرد: مردم فاریاب اهل کار و تلاش هستند و زنان شانه به شانه مردان کار می کنند اما برای بهبود وضعیت شهر و منطقه خود نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند.

وی با ابراز نگرانی از کاهش سطح آب های زیرزمینی در منطقه ادامه داد: عمق چاه های کشاورزی در چهارماه گذشته از ۲۰ متر به ۱۰۰ افزایش پیدا کرده و لازم است الگوی صحیح کشت به کشاورزان فاریاب ارائه شود.

حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر این که ملاحظات سیاسی نباید بر کشاروزی اثرگذار باشد، ادامه داد: کشت ذرت و هندوانه باید از زمین های کشاورزی فاریاب حذف شود در غیر این صورت آینده سیاهی پیش روی کشاورزان منطقه است.

وی خواستار حمایت جدی از معادن فاریاب شد و ابراز داشت: خام‌فروشی معادن و از بین رفتن جاده‌ها از مشکلات معادن شهرستان فاریاب است و این معادن هیچ نفعی به مردم فاریاب نمی‌رساند و هیچ چیز منفعتی از معادن به مردم نمی‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.