اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: سند مدیریت بحران این استان از سوی کارشناسان در حال تدوین است که این مهم تا پایان سال به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

سند مدیریت بحران استان مرکزی تهیه می شود/ مجموعه بازار تاریخی اراک در  وضعیت بحران

به گزارش قدس آنلاین، عزیز فیلی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی، افزود: ساماندهی بافت تاریخی در برخی از شهرستان های استان از قبیل اراک، ساوه و نراق باید در اولویت قرار گیرد چرا که اکثر سازه های مستقر در این منطقه نامطمئن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: شهرداری ها وظیفه دارند پس از آگاه سازی مردم و کسبه محله های بافت تاریخی فرسوده نسبت به اصلاح این محله ها برنامه اجرایی هدفمند داشته باشند و حتی اگر کسبه مقاومت نشان دهند ، محل ناایمن مهر و موم شود.

وی بیان کرد: قوانین شهرداری ها از محکم ترین قوانین جاری کشور است که مسئولان امر نسبت به اجرای آن اهتمام کافی ندارند و در بسیاری از موارد کوتاهی می کنند و این مهم سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

فیلی، شرایط مجموعه بازار تاریخی اراک را نیز بحرانی عنوان کرد و گفت: ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه استان مرکزی باید با همکاری کسبه نسبت به بازسازی و مرمت این بنای تاریخی اقدام کنند.

وی، آموزش همگانی را اساس مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: در حادثه ساختمان پلاسکو، ازدحام بیش از حد مردم در محل حادثه نشان از پایین بودن میزان آموزش مردم است و این مهم به عنوان بخش اصلی سند مدیریت بحران استان مرکزی باید جدی گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.