کرمان- بارش ۶۰ میلیمتری در کرمان راه های ارتباطی ۴۸ روستا را قطع کرد و تعدادی از روستاها را به محاصره درآورد.

سیل ۴۸ روستای کرمان را به محاصره درآورد

به گزارش قدس آنلاین، بارندگی های اخیر در جنوب شرق کشور مناطق جنوب استان کرمان را نیز تحت تأثیر قرار داده  که طغیان رودخانه ها و گرفتاری چندین روستا در محاصره آب را در پی داشته است و علاوه بر تخریب دو دهنه پل اما به دلیل بارش برف در مناطق سردسیر همچنان ۱۸ روستای کوهستانی در محاصره برف هستند.

ابوالقاسم سیف اللهی، جانشین ستاد بحران کرمان از محاصره ۴۸ روستا بر اثر سیل خبر داد و گفت: تا شامگاه سه شنبه اقدامات لازم برای باز شدن مسیر این روستاها صورت گرفت اما برف مسیر ۱۸ روستا در منطقه کوهستانی جبالباراز را مسدود کرده است.

وی با بیان اینکه در مسیر کهنوج و رودبار دو دهنه پل تخریب شده است، افزود: در جاده ایرانشهر به سمت رودبار به دلیل نقص هایی که در آبراهه ها وجود داشت، جاده مسدود شده بود که با تلاش همکاران ما هم اکنون این جاده قابل تردد است.

سیف اللهی با اشاره به اینکه ارتفاع آب در برخی مناطق به ۶۰ میلی متر رسید، ادامه داد: در جیرفت و عنبرآباد هم بارش تگرگ به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی به رانندگان عبوری از جاده های کرمان توصیه کرد لوازم ایمنی و زنجیرچرخ را همراه داشته باشند و گفت: در حال حاضر همه مسیرهای اصلی استان باز است.

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه امدادرسانی در استان های سیستان، هرمزگان و کرمان خبر داد و گفت: در بارش های اخیر مردم ۱۹ شهر در ۶ استان کشور شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی تحت تأثیر بارش ها گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند.

همچنین براساس گزارش ارائه شده از اداره کل هواشناسی کرمان مردم در نقاط مختلف استان فردا پنج شنبه با کاهش محسوس دمای هوا مواجه خواهند شد.

براساس این گزارش صبح امروز کرمان هوای سه درجه زیر صفر را تجربه کرد و فردا دمای هوای این شهر تا ۹ درجه زیر صفر می رسد. امروز هم نرماشیر با ۱۷ درجه گرم ترین و لاله زار با ۱۱ درجه زیرصفر سردترین شهرهای استان بودند.  

براساس آمار ارائه شده از سوی اداره کل هواشناسی استان کرمان شهرستان «منوجان» با ۸۵ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی در استان را طی ۲۴ ساعت گذشته داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.