شمار افراد کارتن خواب و بی سرپناه در انگلیس براساس یک گزارش رسمی که روز چهارشنبه منتشر شد، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۶درصدی کارتن خوابها در انگلیس

به گزارش "قدس آنلاین"، بر اساس آمار رسمی وزارت جوامع، حکومت های محلی انگلیس، در سال گذشته میلادی در حدود ۴ هزار و ۱۳۴ نفر تنها در انگلیس (به غیر از ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) به دلیل نداشتن سرپناه، در فضای باز شب را به صبح رسانده اند که نسبت به سال قبل از آن ۱۶ درصد رشد نشان می دهد.
در سال ۲۰۱۵ میلادی شماری افراد بی سرپناهی که در خیابان های انگلیس زندگی می کرده اند، ۳ هزار و ۵۶۹ نفر اعلام شده بود که آن رقم نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۰ میلادی که زمان روی کار محافظه کاران است، بیش از دو برابر افزایش داشت.
براساس گزارش یاد شده، شمار افراد کارتن خواب در شهر لندن در سال گذشته ۲۰۱۶ میلادی، با ۲۳ درصد رشد، ۹۶۰ نفر بوده است که ۲۶۰ تن از کارتن خواب ها در منطقه وستمینستر که محل استقرار پارلمان، نخست وزیری و سایر دستگاه های دولتی است، بسر می برده اند.
در این میان نهاد مدنی 'خیریه بحران بی خانمانی' روز چهارشنبه در گزارشی، از افزایش شمار افراد بی سرپناه در انگلیس به عنوان مساله ای 'وحشتناک ' یاد کرده است.
'جان اسپارکس' مدیر اجرایی این انجمن خیریه در این گزارش بیان داشت: پشت این آمار وحشتناک، هزاران نفری هستند که شب ها مجبور هستند در هر جایی اعم از پارک ها، ایستگاه های مترو، ورودی ساختمان ها و بر روی نیمکت خیابان ها سپری کنند.
به گفته او، سپری کردن افراد در این گونه محل های نامناسب و خشن، آنها را در معرض انواع خشونت ها و نیز سوء استفاده ها قرار می دهد خصوصا اینکه این افراد دارای مشکلاتی فیزیکی و یا روانی باشند.
وی عنوان کرد: تحقیقات ما نشان می دهد که افراد کارتن خوب و بی سرپناه ۱۷ بار بیشتر از یک فرد عادی می تواند قربانی خشونت و سوء استفاده قرار گیرد.
در همین حال براساس آمار رسمی دولت انگلیس، در سال مالی گذشته بیش از ۱۱۴ هزار خانوار انگلیسی به دلیل از دست دادن محل زندگی شان دست به دامن شورای های محلی در این کشور شده اند.
به گفته منتقدین، افزایش زیاد شمار کارتن خواب ها و نیز تشدید مشکل خانوارهای انگلیسی برای تهیه مسکن، نشانگر شکست سیاست های حمایتی دولت محافظه کار انگلیس و نیز بازتابی از سیاست های ریاضتی در این کشور بشمار آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.