اهواز- سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: پنجم اسفند هیئتی از ایران برای مذاکره با دولت عربستان در موضوع اعزام حجاج به این کشور اعزام خواهد کرد و حفظ عزت، شأن و تأمین امنیت زائران کشورمان را مدنظر خواهند داشت.

عزت و امنیت زائران ایرانی موضوع اصلی مذاکرات ایران و عربستان خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، حمید محمدی ظهر چهارشنبه در همایش توجیهی کارگزاران عتبات عالیات در اهواز اظهار کرد: این سازمان هیئتی برای مذاکره با دولت عربستان در پنج اسفند در موضوع اعزام حجاج به این کشور اعزام می کند تا در صورت رسیدن به توافق، راه سفر حج تمتع هوار شود.

وی با بیان اینکه در این مذاکرات، مطالبات و ملاحظات مورد نظر ایران مطرح می شود، ادامه داد: برای حفظ عزت، شأن و تأمین امنیت زائران کشورمان در این مذاکرات مدنظر است.
سرپرست سازمان حج وزیارت ادامه داد: تقریبا یک سال از قطع ارتباط ایران با عربستان می گذرد اما حج به عنوان یکی از فرایض حق ملسمانان است و به همین دلیل تلاش می کنیم زمینه های لازم برای این کار فراهم شود.
وی با تأکید بر اینکه حفظ امنیت جانی حجاج کشورمان یکی از موضوعات مهم در این مذاکرات است، ادامه داد: نمی توان بدون توجه به موضوع امنیت جانی زائران، ۸۰ هزار نفر را به حج تمتع اعزام کنیم.
محمدی به الزمات استقرار زائران عتبات عالیات در کشور عراق اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در شهرهای زیارتی کاظمین، نجف اشرف و کربلا هتل هایی با شاخص کیفی بالایی وجود ندارد که زائران از امکانات رفاهی آنها استفاده کنند.

سرپرست سازمان حج و زیارت از افزایش ظرفیت کاروان های زیارتی به عراق در نوروز امسال خبر داد و افزود: در این روزها، بیش از ۹۰ کاروان را به عتبات اعزام می کنیم و در تلاش برای افزایش این ظرفیت به ۱۵۰ کاروان هستیم.

همچنین در حاشیه این مراسم، ناصر حویزاوی،  رئیس سازمان حج و زیارت خوزستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به بحث پرداخت بیمه شهدای حله اظهار کرد: این زائران در قالب کاروان های غیرمجاز رفته بودند و به جز دو نفر از این شهدا، بقیه زیر پوشش بیمه نبودند.

وی افزود: شهدای حله چون بیمه نبودند مسیر طی کردن بیمه آنها سخت است هر چند مسؤولان ملی و استانی درصدد حل مشکل آنها هستند.

حویزاوی گفت: به دستور سازمان بسته‌های حمایتی خوبی برای زائرین در نظر گرفته شده است و زائرینی که توان مالی برای اقامت در هتل ندارند حسینه ها و جاهایی که مورد تأیید ما هستند را برای اقامت آنها سازماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز تعداد زائران عتبات عالیات افزایش می یابد، ادامه داد: امیدواریم با ایجاد هم افزایی بین کلیه کارگزاران بستر اعزام بیشتری برای زیارت به عتبات مهیا کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت خوزستان بیان کرد: کسانی که تحت عنوان آزادبر و به صورت غیرقانونی اقدام به صورت ویزا می کنند، از حوادثی مانند انفجار حله درس بگیرند و فعالیت خود را متوقف کنند.

وی با اشاره به نیاز زائرین به برخی زیرساخت‌ها در کشور عراق یادآور شد: سازمان حج و زیارت در این زمینه موفق به ساخت بهترین و بزرگ‌ترین هتل‌ها در کربلا و نجف و احداث بزرگ‌ترین آشپزخانه به ظرفیت تهیه ۳ هزار غذا در هر وعده در نجف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.