خرم آباد- ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی کهمان، هوشنگ بازوند گفت: لرستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین طرح‌های آبی کشور را به خود اختصاص داده به طوری که در حال حاضر ۶۴ پروژه را در این بخش داریم و برای تکمیل آنها ۹۰۰ میلیاردتومان نیاز داریم.

برای تکمیل ۶۴ پروژه آبی استان ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، استاندار لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره ۶۳۰۰ شهید استان و شهدای آتش‌نشان از هیأت دولت و رئیس جمهور به خاطر توجه ویژه به لرستان تقدیر کرد و ادامه داد: طی چهار سال گذشته علیرغم اینکه چالش اصلی ما بحث آب بود ولی دولت توجه ویژه‌ای به استان داشته است.

وی بیان کرد: سه سد در لرستان تاکنون به بهره‌برداری رسیده که منشا اثرات خیری در کشاورزی و اشتغال بوده است. وی با بیان اینکه اعتبارات سدهای استان افزایش قابل توجهی یافته است، لرستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین طرح‌های آبی کشور را به خود اختصاص داده به طوری که در حال حاضر ۶۴ پروژه را در این بخش داریم و برای تکمیل آنها ۹۰۰ میلیاردتومان نیاز داریم.

استاندار تصریح کرد: برای تکمیل این تعداد پروژه به اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا انتظارات برآورده شود.

وی بیان کرد: لرستان یکی از استان‌های کشاورزی است و منابع خوبی در این بخش دارد. استاندار با بیان اینکه در بحث تخصیص آب نیازمند حمایت و توجه هستیم، یادآور شد: الشتر یکی از شهرستان‌هایی بوده که اگر آب کشاورزی آن را تأمین کنیم مشکل اشتغال آن رفع خواهد شد.

استاندار در ادامه با بیان اینکه از سال ۸۸ تا ۹۱ کل اعتبارات آبفار استان ۹۸ میلیارد تومان بوده که الان به ۲۳۷ میلیارد رسیده است، اضافه کرد: اختصاص۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حل مشکل آب روستایی اقدام خوبی بود که امیدواریم ادامه داشته باشد.

بازوند در ادامه صحبت‌هایش گفت: در کمتر از چهار سال گذشته ۵۱۴ روستای لرستان آب‌رسانی شده و ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد و ۱۰۲ روستای لرستان نیز تا پایان دولت آب‌رسانی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.