بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی روستاییان اسناد چندین ساله دارند که‌ از اجدادشان به آنان رسیده است، گفت: منابع طبیعی دست روی آنها گذاشته و قصد دارد درختان چهل ساله را قطع کند.

بسیاری از مردم به دلیل خشکسالی با یارانه زندگی می‌کنند/ قطع درختان ۴۰ ساله توسط منابع طبیعی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: خراسان جنوبی با استان های دیگر بسیار متفاوت است.

وی افزود: در استان ها زمین ها از موقعیت خاصی برخوردار است و  از لحاظ گرایش مردم منطقه و تولید محصول با یکدیگر متفاوت هستند و چشم طمع برخی افراد فرصت طلب زمینه سودجویی را فراهم می‌کند تا جایی را تصرف کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا کارهای ناشایست فراوانی صورت می‌گیرد به گونه‌ای که حتی در برخی مناطق تصرفات به قدری زیاد است که روستایی را ساخته‌اند که در پی آن، منابع طبیعی حکم تخریب آن را می‌گیرد.

عبادی با بیان اینکه تخریب این ساخته‌ها باعث برگشت به طبیعت نمی‌شود و هزینه‌های زیادی که برای ساختن صرف شده از دست می‌رود تصریح کرد: در این راستا منابع طبیعی باید به موقع و محکم اقدام و پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی زمین‌هایی که‌ دور از شهر و روستا هستند سوءاستفاده نرخ و قیمت در آن مطرح نیست خاطرنشان کرد: برخی روستاییان اسناد چندین ساله دارند که‌ از اجدادشان به آنان رسیده و زمین‌هایی وجود دارد که درختان چهل ساله در آن وجود دارد و منابع طبیعی دست روی آنها گذاشته و قصد دارد درختان چهل ساله را قطع کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این امر کار درستی نیست زیرا با قطع این درختان، بدبینی‌های زیادی ایجاد می‌شود یادآور شد:  زمین‌هایی که مردم در اختیار دارند غصبی نیست اما اگر غاصب هم باشند هیچ کدام حق ندارند آن درخت را قطع کنند.

عبادی با اشاره به اینکه باید برای مردم در روستاها در کشاورزی و صنایع دستی شغل ایجاد کنیم زیرا در غیر این‌صورت مرز خالی می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر تعطیلی کارخانه‌ها باعث افزایش بیکاران شده و  افرادی از روستاها مهاجرت کرده و خود را به شهرها رساندند اما عده‌ای در روستاها باقی ماندند که برای آن‌ها هیچ فکری نشده است.

وی  با بیان اینکه بسیاری از مناطق استان صدای مردم در آمده است و تعداد پرونده در دادگاه زیاد شده است تصریح کرد: زمین مال مردم است و باید در خدمت مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مردم استان به دلیل خشکسالی با گرفتن یارانه زندگی خود را سپری می‌کنند و هزینه رفتن به دادگاه را ندارند بنابراین منابع طبیعی باید راه حلی پیدا کند و طبق قانون این بحران را حل کند.

عبادی خاطرنشان کرد: همه ما تابع قانون هستیم اما قانون برای انسان است نه انسان برای قانون و باید تمام این مشکلات مدیریت شوند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.