بجنورد - باتوجه به اینکه بانوان نقش مهم و حیاتی در جامعه و خانواده دارند و باید از نشاط و سلامتی کافی برخوردار باشند ولی متاسفانه بانوان خراسان شمالی از امکانات ورزشی مناسب برخوردار نیستند.

ورزش بانوان خراسان شمالی با بی مهری مسئولان مواجه است

قدس آنلاین- زهره محمدی: یکی از بانوان ورزشکار بجنوردی در این رابطه می گوید: امکانات ورزشی آقایان در بجنورد بیشتر از بانوان است و در ورزش بانوان با کمبودهایی مواجه هستیم که باید مسئولین زیربط به دنبال رفع آن باشند.

سلما مدحت می گوید: متاسفانه در پارک های سطح شهر اجازه دوچرخه سواری به بانوان داده نمی شود و بانوان مکان مناسبی و اختصاصی برای ورزش در استان ندارند.

وی می افزاید: بانوان بعد از چندین ساعت کار در اداره و منزل به یک مکان مناسبی برای تفریح و ورزش نیاز دارند که متاسفانه این امکان برای آنها وجود ندارد و مجبورند بیشتر وقت خود را در بازارها سپری کنند.

تبعیض در مشکلات حوزه ورزش جوانان

وی خاطرنشان می کند: بانوان نیز موفقیت های ورزشی زیادی برای کشور رقم می زنند ولی متاسفانه در توجه به مشکلات حوزه ورزش جوانان تبعیض وجود دارد.

 نائب رئیس هیات تیراندازی خراسان شمالی نیز اظهار می دارد: در حال حاضر ۱۸۲ سالن ورزشی در استان فعالیت می کند که ۸۳ سالن روباز و ۹۹ سالن سرپوشیده است متاسفانه حتی یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان در استان نداریم که این کمبود بانوان ورزشکار ما را در بحث تمرینات بامشکل مواجه کرده است.

مریم مرتضوی خاطرنشان می کند: پارک ورزشی بانوان که در منطقه دوبرار ویژه بانوان در دست احداث است جانمایی مناسبی نبوده و از لحاظ امنیتی در موقعیت مکانی مناسبی قرار نگرفته است.

وی تصریح می کند: متاسفانه اجازه برگزاری تمرینات در محیط باز مانند دوچرخه سواری، قایق رانی و دومیدانی به بانوان داده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به آمار بیمه تعداد ورزشکاران بانوان از آقایان بیشتر است، یادآو می شود: ۷۰ درصد بودجه ورزش به آقایان و فقط ۳۰ درصد به بانوان اختصاص می یابد.

مرتضوی یادآور می شود: قوانین کافی برای حمایت از ورزش بانوان وجود دارد و قول و مساعدت خوبی برای همکاری داده می شود ولی وقتی پای عمل می رسد منصرف می شوند.

رئیس کمیته بانوان شورای شهر بجنورد نیز می گوید: از ۱۰۰ هکتار زمین جانمایی شده در منطقه دوبرار ۵ سال پیش ۷ هکتار به نام پارک بانوان سند زده شد.

صغری سیدی می افزاید: این پارک در قالب یک طرح بلند مدت برنامه ریزی و در بودجه شورای شهر ثبت شده که به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم تا در این منطقه استخر، رستوران، کافی شاپ، لاین دوچرخه سواری، پیاده روی و زمین والیبال احداث شود.

بی رغبتی اعضای شورای شهر

وی اظهار می دارد: متاسفانه هیچ رغبتی از سوی اعضای شورای شهر برای احداث این پارک وجود ندارد و همکاری در حوزه بانوان در شورای شهر ضعیف است.

سیدی خاطرنشان می کند: نیاز است تا زمان احداث این پارک زمینی در داخل شهر برای احداث پارک ویژه بانوان اختصاص یابد ولی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته چون تفکری درحوزه بانوان وجود ندارد.

وی یادآور می شود: اگربرای احداث پارک زمینی ازسوی شورای شهر اختصاص یابد اعتبار احداث ان را می توانیم از دفتر مشاور اموربانوان ریاست جمهوری جذب کنیم.

وی ادامه می دهد: بانوان همیشه در همه صحنه ها حضور دارند ولی متاسفانه زمانی که بحث حمایت از این قشر به میان می آید رغبتی به فعالیت در حوزه بانوان دیده نمی شود.

این عضو هئیت رئیسه شورای شهربجنورد تصریح می کند: با تمام تلاش سه عضو شورای شهر که زن هستند بدون مصوبه اعتبارات احداث یک سالن اختصاصی در پارک آفرینش ویک سالن ورزشی در پارک شهربازی را تصویب کردیم که باز سنگ اندازی وجود دارد.

وی می گوید: با مذاکره ای که با سازمان بهزیستی استان داشتیم بهزیستی اعلام آمادگی کرد در صورت اختصاص زمین رایگان از سوی شورای شهر یک مجتمع فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان در استان احداث کند ولی متاسفانه توجه ای از سوی اعضای شورای شهر به این امر نشد.

 گفتنی است پیگیری های چند روزه خبرنگار ما با اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی در خصوص پاسخ به سوالات ورزشکاران بی نتیجه ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.